یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 201751

یک متخصص دندان پزشکی ترمیمی هشدار داد : افراد اکیدا از روش های طبیعی و خانگی برای سفیدی دندان استفاده نکنند زیرا با هر دفعه استفاده از این مواد ساینده گام بزرگی به سوی پوسیدگی دندان و تخریب مینای دندان برداشته اند .

سلامت نیوز: یک متخصص دندان پزشکی ترمیمی هشدار داد : افراد اکیدا از روش های طبیعی و خانگی برای سفیدی دندان استفاده نکنند زیرا با هر دفعه استفاده از این مواد ساینده گام بزرگی به سوی پوسیدگی دندان و تخریب مینای دندان برداشته اند .

به گزارش سلامت نیوز، کیوان ساعتی متخصص دندانپزشکی و عضو انجمن دندان پزشکی ترمیمی ایران به جام جم آنلاین گفت : هنگامی که صحبت از سفید کردن دندان ها می شود بسیاری از افراد می پندارند دندان ها تنها زمانی سفید می شود که تراشیده و یا ساییده شود در صورتی که این طرز تفکر با پیدایش روش های جدید و بی خطر دیگر صحت ندارند .همچنین مواردی که بسیار شنیده می شود از جرم گیری گرفته تا استفاده از زغال و جوش شیرین و ... همه از عوامل ساینده دندان ها هستند که به شدت به مینای دندان آسیب وارد می کند .

وی در ادامه افزود : شاید افراد در ابتدا با این روش ها به سرعت پاسخ بگیرند اما با گذر زمان دندان ها دچار تغییر رنگ شده و حساس می شود چرا که این مواد خاصیت ساییدگی دارند و به شدت به مینای دندان آسیب می رساند .

این متخصص هشدار داد : افراد اکیدا از روش های طبیعی و خانگی برای سفیدی دندان استفاده نکنند لذا با هر دفعه استفاده از این مواد ساینده گام بزرگی به سوی پوسیدگی دندان و تخریب مینای دندان برداشته اند .لازم به ذکر است افرادی که از این مواد به اشتباه سفیدکننده استفاده می کنند باید بدانند با گذر زمان به دلیل ایجاد زبری مینای دندان ، رنگ پذیری دندان بالا رفته و به سرعت با تغییر رنگ دندان مواجه می شوند .

دکتر ساعتی در پاسخ به این سوال که آیا روشی بی خطر برای سفیدی دندان ها وجود دارد ، گفت : بله ، بیلیچینگ (سفید کردن دندان ها به کمک نور و مواد خاص غیر مضر) یکی از بهترین روش ها و محافظ کارترین درمان زیبایی محسوب می شود .بیلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها یکی از شایع‌ترین روش‌های بکارگرفته شده در دندانپزشکی زیبایی است و ماندگاری و سفیدکنندگی بیشتری را برای دندان‌های زرد رنگ بوجود می‌آورد.

اکثر دندان پزشکان به افرادی که خواستار دندان هایی سفید هستند این روش را توصیه می کنند چرا که در این روش از موادی استفاده می شود که وظیفه آنها از بین بردن رنگدانه های دندان است و هیچ آسیب و تراشی به دندان زده نمی شود . اگر بخواهیم این روش را با روش هایی چون جرم گیری ، استفاده از زغال ، جوش شیرین و... مقایسه کنیم شاید یک پنجم به مینای دندان آسیب وارد شود که این عدد آنقدر درصد پایینی دارد که در برخی وارد به صفر نیز می رسد .

وی در رابطه با تبلیغات انواع خمیر دندان های سفیدکننده گفت: خمیر دندان ها به 2 طریق دندان ها را سفید می کنند . یکی از این موارد همان طور که گفتم از طریق ساییدن دندان با مواد آسیب رسان است و دیگری دارای موادی از جنس سفید کننده است اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که خمیر دندان ها به علت مدت زمان کوتاهی که روی دندان ها قرار می گیرند نمی توانند دندان را سفید کنند پس به یقین می توان گفت خمیردندان ها صرفا نقش تمیز کنندها را ایفا می کنند و نقشی در سفید کردن دندان ها ندارند .افراد دقت داشته باشند خمیر دندان هایی که بعد از استفاده، دندان را بلافاصله سفید می کنند مواد ساینده در آن به کار رفته است و این سفیدی موقتی با خطرات جبران ناپذیری همراه است .

عضو انجمن دندان پزشکی ترمیمی ایران در رابطه با انواع لاک های سفید کننده دندان نیز تاکید کرد : لاک های دندان جزء سفیدکننده های موقتی محسوب می شوند و با شست و شو از روی دندان پاک می شوند.برخی از لاک دندان هایی که مورد تایید انجمن دندان پزشکی ایران است از رنگ های خوراکی در سفیدکردن دندان استفاده می کنند اما استفاده طولانی مدت لاک دندان توصیه نمی شود چرا که باعث آسیب رساندن به دندان می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha