محققان موفق به کشف یک بیماری جدید ژنتیکی شده اند که احتمالا نقش اساسی در شرایط عصبی مخربی مانند آلزایمر و پارکینسون دارد؛ کشف این بیماری و علت ابتلا به آن زمینه ابداع درمان های جدید دارویی را برای سایر وضعیت های نادر عصبی فراهم می سازد.

بیماری ژنتیکی جدیدی که احتمالا در آلزایمر و پارکینسون نقش دارد

سلامت نیوز:محققان موفق به کشف یک بیماری جدید ژنتیکی شده اند که احتمالا نقش اساسی در شرایط عصبی مخربی مانند آلزایمر و پارکینسون دارد؛ کشف این بیماری و علت ابتلا به آن زمینه ابداع درمان های جدید دارویی را برای سایر وضعیت های نادر عصبی فراهم می سازد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  یک گروه بین المللی از محققان در مقاله ای که در مجله Nature منتشر شد، نوشتند: یک زن کانادایی 47 ساله که از 28 سالگی مشکل راه رفتن و تعادل داشت، بعد از منتفی شدن احتمال ابتلای وی به 10 بیماری شناخته شده، مشخص شد که به یک بیماری جدید ژنتیکی مبتلا است.


این بیماری ژنتیکی باعث واکنش بیش از حد سیستم طبیعی ترمیم بدن می شود. در این بیماری آنزیم PARP1 بسیار فعال شده و نهایتا موجب مرگ سلول های مغزی می شود.


گمان می رود که این روند می تواند در مرگ سلول ها در سایر اشکال زوال عقل و چه بسا فرایند پیری نیز دخالت داشته باشد.
پروفسور کیت کالدکوت از دانشگاه ساسکس که ریاست این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: کشف این بیماری جدید و عامل ابتلا به آن، یک گام بزرگ رو به جلو در ابداع درمان های دارویی برای سایر وضعیت های نادر عصبی است.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت،وی افزود: داروهایی که این آنزیم اساسی ترمیم کننده دی.ان.ای را به شیوه درست هدف قرار می دهند، می توانند برای درمان مبتلایان به بیماری های ناشی از بیش فعالی این آنزیم، حیاتی باشند.


این محقق ضمن تاکید بر ضرورت تحقیقات بیشتر در این زمینه گفت: ممکن است عامل ابتلا به این وضعیت تازه کشف شده در مرگ سلول های عصبی در افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر، هانتینگتون و پارکینسون نقش داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha