تحقیقات جدید نشان میدهند که افرادی که ضربه هایی به سرشان وارد شده مانند ورزشکاران بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری ای.ال.اس میباشند.طبق این تحقیقات افراد ورزشکار و یا سربازانی که در جنگ در معرض انفجار های با سر و صدای زیاد هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری میباشند.

تیمی از محققان از دانشگاه بوستون و دانشکده پزشکی جانبازان اداره بیمارستان در بدفورد اعلام کرد شواهد جدید از بیماری  ای ال اس در مغز دو نفر از بازیکنان فوتبال پیدا شده که ثابت شده آنان در اثر بیماری ای ال اس فوت کرده اند .
این تیم همچنین افزود که علت مرگ یکی از بوکسور های معروف هم همین بیماری بوده است .
بیماری ای.ال.اس Amyotrotro fische Lateraal Sclerose یک بیماری بدخیم است در سلسله اعصاب رابط مغز و ماهیچه ها. این بیماری سلول های این عصب ها را به تدریج از کار می اندازد و در نتیجه اعصاب، علائم مغزی را نمی توانند به ماهیچه ها برسانند. بدین ترتیب ماهیچه ها که ایجاد کننده حرکت در بدن می باشند، به تدریج لاغر تر و کم قدرت تر می شوند؛ کارآئی شان پیوسته کمتر و کمتر گشته و سرانجام به کلی از بین می رود.
یک جراح اعصاب هم در مورد علت وقوع این بیماری گفت که این بیماری برای افرادی که در معرض انفجار و سر و صدا همچنین افراد نظامی هستند احتمال وقوع بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha