دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 201867

كبد، پالایشگاه بزرگی در بدن است كه مواد غذایی اصلی خورده شده مانند قند، چربی و پوتئین ها را مدیریت می كند.

پالایشگاه بزرگ در بدن را بشناسید!

سلامت نیوز: كبد، پالایشگاه بزرگی در بدن است كه مواد غذایی اصلی خورده شده مانند قند، چربی و پوتئین ها را مدیریت می كند.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر محسن نصیری، فوق تخصص بیماری های گوارش و كبد در گفتگو با برنامه «مجله پزشكی» شبكه رادیویی سلامت، كبد را یك پالایشگاه بزرگ در بدن دانست و افزود: این پالایشگاه بزرگ در بدن مواد غذایی اصلی خورده شده مانند قند، چربی و پوتئین ها را مدیریت می كند و برای این كه این پالایشگاه مدیریت خودش را به خوبی انجام دهد این كبد عضوی است كه در قسمت بالای راست شكم و بر سر راه خونی كه از دستگاه گوارش عبور می كند قرار گرفته است.


وی در ادامه افزود: در نتیجه تمام مواد غذایی كه انسان مصرف می كند بعد از این كه جذب دستگاه گوارش شد از طریق خون، نخستین عضوی كه آن ها را جذب می كند، كبد است.


نصیری بیان كرد: بنابراین مواد غذایی خورده شده، داروها یا مواد شیمیایی اول از همه از كبد رد می شوند و در كبد بر روی آنها فعل و انفعالات شیمیایی انجام می شود؛ كه مواد قندی، چربی و پروتیئن یا ذخیره می شوند و یا به مواد دیگری تبدیل خواهند شد تا دیگر اندام های بدن از آن ها استفاده كنند.


این فوق تخصص بیماری های گوارش و كبد كار دیگر پالایشگاه كبد را دفع مواد غیر ضروری، زائد و شیمیایی عنوان و بیان كرد: یكی از ارگان های اصلی بدن كه وظیفه دفع مواد زائد را بر هر چه بهتر زندگی كردن بدن دارد، كبد است كه این مواد را از طریق صفرا دفع می كند و در داخل روده برای خارج شدن آماده می كند.


وی افزود: كار دیگر كبد در بدن تولید صفرا است كه این صفرا برای هضم چربی، جذب چربی و ویتامین های محلول در چربی لازم و ضروری است.


این فوق تخصص بیماری های گوارش و كبد در پایان اظهارداشت: بنابراین انسان در بدن خود یك كبد دارد كه باید تمام سعی و تلاش خودمان را برای سلامتی كبد به عمل آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha