دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 201883

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این مساله كه بخش درمان از تامین اجتماعی جدایی ناپذیر است، گفت: فاصله گرفتن از مسائل حاشیه‌یی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است و ما نیز همچنان به برخی از حاشیه‌سازی‌ها و سخن پراكنی‌ها درباره این سازمان بی‌توجهی خواهیم كرد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این مساله كه بخش درمان از تامین اجتماعی جدایی ناپذیر است، گفت: فاصله گرفتن از مسائل حاشیه‌یی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است و ما نیز همچنان به برخی از حاشیه‌سازی‌ها و سخن پراكنی‌ها درباره این سازمان بی‌توجهی خواهیم كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در جمع مدیران ارشد این سازمان افزود: عظمت ماموریت سازمان تامین اجتماعی بسیار بالاتر از آن است كه بخواهد به حاشیه‌ها پاسخ دهد؛ چراكه ماموریت سازمان، ارائه خدمات به بیش از ٣٧میلیون بیمه شده و پنج میلیون بازنشسته است.

او با اشاره به اینكه در طول ماه‌های اخیر بیمه سلامت كه زیرمجموعه دولت است به دلیل كمبود بودجه، امكان پرداخت تعهدات خود را به مجموعه‌های وزارت بهداشت نداشت، افزود: در این مدت بازپرداختی‌ها به مراكز وزارت بهداشت بر دوش سازمان تامین اجتماعی بود و قدری بی‌انصافی است كه به دلیل پاره‌یی از مشكلات، همراهی‌های این سازمان را به كل نادیده بگیریم.

نوربخش با تاكید بر اینكه حفظ آرامش ایجاد شده و ارتقای كیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی به بیش از ٤٢ میلیون بیمه شده و مستمری بگیر، مناسب‌ترین پاسخ به حاشیه پردازان است، اظهار كرد: این خدمات، شامل درمان، مستمری و ١٨ نوع مزیت بیمه‌یی است كه به اقشار تحت پوشش از زمان قبل از تولد تا پس از مرگ ارائه می‌شود.

او با بیان اینكه تامین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌یی و اصلی‌ترین تامین‌كننده مالی بخش درمان در كشور است، بخش درمان را پاره تن این سازمان عنوان كرد.

نوربخش گفت: همان‌گونه كه دولت و كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اشاره كرده‌اند، این بخش از سازمان، جدا ناشدنی است و هر گونه بسترسازی دوباره برای جدایی درمان با توجه به وجود مبانی قانونی مستحكم، استدلال كارشناسی مناسب و خواست و اراده جامعه بزرگ خدمت گیرندگان این سازمان؛ راه به جایی نخواهد برد.  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشریح و یادآوری وضعیت سازمان، قبل از استقرار دولت تدبیر و امید اظهار كرد: بدون اینكه شرمنده شوند، كار را به جایی رسانده بودند كه این سازمان به مركزیت نزاع میان قوا و سران 3 قوه تبدیل شده و منافع و منابع صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی، وجه‌المصالحه مسائل سیاسی‌شان قرار گرفته بود.

نوربخش خاطرنشان كرد: هنوز قضاوت درباره آنچه قبل از استقرار دولت دكتر روحانی بر سر سازمان تامین اجتماعی فرود آمد بسیار زود است، مطمئن باشید تاریخ، ابعاد و اثرات مخرب آن دوران را بازگو خواهد كرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاكید كرد: تیم مدیریتی فعلی سازمان از بدو آغاز به كارش با خود، خدای خود و با شركای اجتماعی سازمان، عهد بسته است كه ضمن تلاش برای از بین بردن حاشیه‌ها، تمام همت و تلاش خود را صرف ارتقای كیفیت خدمات و رضایتمندی بیش از ٤٢ میلیون تن ازهموطنان كه عضو و درواقع صاحبان اصلی این سازمان هستند به كار گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح كرد: حجم و آمار خدمات، گویای این واقعیت است. به دلیل همان راهبردی كه سازمان تامین اجتماعی را از اوج حاشیه‌های دولت قبل خارج كردیم با سخن پراكنی‌های انجام شده، مجددا وارد حاشیه نمی‌شویم، نقش آفرینی و عظمت سازمان تامین اجتماعی در تامین معاش و درمان نیمی از جمعیت كشور در اندازه‌یی است كه با هیاهو قابل خدشه‌دار كردن نیست.

نوربخش افزود: تجهیز بیش از 5هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان منابع بدون اتكاء به بودجه كشور و دریافتی از مالیات و نفت، آن هم در شرایط اقتصادی كه به دولت تحمیل شد، كار بزرگی است كه كارشناسان امر بر موفقیت سازمان صحه گذاشته‌اند و می‌گذارند، سازمان فقط ماهیانه بیش از سه هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha