وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرایی شدن سیاست های سلامت محور وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین تلاش های وزارت جهاد و کشاورزی در این حوزه تقدیر کرد .

تقدیر وزیر تعاون از اجرای سیاست های سلامت محور وزارت بهداشت

سلامت نیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرایی شدن سیاست های سلامت محور وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین تلاش های وزارت جهاد و کشاورزی در این حوزه تقدیر کرد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  صدا و سیما، علی ربیعی در حاشیه نخستین همایش تخصصی امنیت غذا ، سلامت و توسعه ایجاد امنیت غذایی برای مردم را از محوری ترین برنامه های دولت یازدهم دانست و گفت: اجرای سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی و پایداری جامعه به امنیت غذایی وابسته است.
وی تاکید کرد: جوامعی که امنیت غذایی بیشتری دارند در مقابل تهدیدات بیرونی ، تاب آوری بالاتری خواهند داشت.


وزیر تعاون با بیان اینکه معمولا رشد اقتصادی مبنای توسعه قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: باید توزیع ثروت در کنار رشد اقتصادی مورد توجه باشد البته در مفاهیم جدید توسعه باید به معنی افزایش کیفیت زندگی در نظر گرفته شود و نیازمند اقدامات جانبی و مداخله ای است.


ربیعی افزود: توسعه همچنین به معنی شادتر زیستن مردم است بدون اینکه چالش هایی در مقابل بروز شادی وجود داشته باشد.
وی مهمترین وظیفه دولت را که منطبق برقانون اساسی است فقر زدایی بویژه درحوزه غذایی دانست و گفت : برهمین اساس نیز این موضوع در اولویت های دولت یازدهم قرار گرفت است .


وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به شاخص های جهانی گرسنگی اشاره کرد و افزود : این شاخص ها نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در سال های 2006 تا 2015 از 18 و نیم به 6 و نیم درصد کاهش داشته است .


وی دستیابی به این شاخص را حاصل تلاش های دولت با اجرای بیمه مجانی و برای 11 میلیون نفر از جمعیت کشور طی این سال ها اعلام کرد .
ربیعی همچنین تاکید کرد:دولت با بودجه اندکی که در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارداده تلاش کرده است در هزار روز اول زندگی کودکان و اختصاص یک وعده غذای گرم و لبنیات، موضوع امنیت غذایی را با جدیت دنبال کند .


وی سلامت جسم را مقدم بر سلامت روان و اجتماع دانست و در ادامه به تلاش های شبانه روزی برخی صنایع غذایی کشور بخصوص در حوزه لبنی اشاره کرد و گفت : براین اساس گسترش این نوع صنایع از وظایف مهم دولت و صندوق های بیمه ای است چرا که این رویکرد کاملا اخلاقی بشمار می آید.
ربیعی بر لزوم اجرای سیاست های تشویقی برای مصرف بیش از پیش لبنیات در میان مردم و بخصوص کودکان تاکید کرد .
وی با اشاره به فعالیت سه ماهه خود دریکی از کارخانجات لبنی خواستار احیای تصویر قدیمی گاو روی بسته های شیر مصرفی مردم شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha