اگر ید به اندازه مورد نیاز به صورت روزانه دریافت نشود، فرد دچار كمبود ید می‌شود، كه كمبود ید در دوران‌های مختلف زندگی پیامدهای گوناگونی دارد.

بهترین راه تأمین ید مصرف ماهی است
سلامت نیوز: مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت گفت: بهترین منابع غذایی برای تأمین ید مورد نیاز بدن، ماهی‌ها هستند كه متأسفانه سرانه مصرف آن در كشور پایین است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ابوالقاسم جزایری افزود: اگر ید به اندازه مورد نیاز به صورت روزانه دریافت نشود، فرد دچار كمبود ید می‌شود، كه كمبود ید در دوران‌های مختلف زندگی پیامدهای گوناگونی دارد.

مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دو دهه گذشته گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه یدرسانی انجام گرفته است كه مهمترین راهبرد اصلی، مصرف نمك یددار است.

وی تصریح كرد: بهترین ماده غذایی برای اینكه ید را به آن اضافه كرد، نمك خوراكی تصفیه شده است كه این روش با صرفه‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای تأمین ید مورد نیاز بدن است.

جزایری با اشاره به فقر آهن و كم خونی شایع در میان اقشار جامعه گفت: بهترین راه جذب آهن از مواد غذایی گیاهی و به خصوص نان است و با توجه به اینكه جذب آهن از طریق مواد غذایی پایین است لذا در وزارت بهداشت چندین برنامه غنی‌سازی آرد با آهن در دست اجراست.

مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی خاطرنشان كرد: مصرف گوشت از منابع اصلی تامین آهن محسوب می‌شود كه متأسفانه مصرف آن در سنین مختلف كمتر از حد نیاز است.

جزایری تصریح كرد: سعی داریم در بحث غنی‌سازی نان به سایر ریزمغذی‌ها هم توجه كنیم و آردها را با اسید فولیك، آهن و روی غنی سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha