قائم مقام اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هر سه ساعت، یک نفر ایرانی در نوبت انتظار دریافت عضو جان خود را از دست می دهد.

هر 3 ساعت یک ایرانی در نوبت انتظار دریافت عضو فوت می کند

سلامت نیوز: قائم مقام اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هر سه ساعت، یک نفر ایرانی در نوبت انتظار دریافت عضو جان خود را از دست می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا امیر قبادی دوشنبه در نخستین دوره کشوری پشتیبانی مراکز فراهم آوری اعضای پیوندی در سرسرای اداری دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: پایه های اصلی اهدای عضو، ساختاری، فرهنگی و علمی هستند که بعد فرهنگ سازی و نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما پررنگ تر و تاثیر گذارتر است.

وی ادامه داد: عناصر مهم در اهدای عضو خانواده، مسئولان، جامعه پزشکی، سازمان های مردم نهاد، رهبران دینی، نام آوران، خیرین و ارگان های فرهنگ ساز هستند که باید در اهدای عضو ورود کنند.

قبادی گفت: جامعه علوم پزشکی به تنهایی با تمام تلاش خود 20 درصد در راستای تشویق مردم به اهدای عضو نقش دارد پس اگر اهدای عضو یک منطقه در دنیا بالا برود تنها نقش دانشگاه نیست بلکه به صورت عمده کار فرهنگ سازی توسط رسانه ها قابل تقدیر است.

قائم مقام اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تمام مسئولان مربوطه و حتی خیرین دست به دست هم دهند تا با فرهنگ سازی رضایت به اهدای عضو افزایش یابد.

وی ادامه داد: سهم خیرین از مسئولان بیشتر است و اگر آنها نباشند نظام سلامت بر زمین مانده است.

قبادی بیان کرد: اگر آمار رضایت به اهدای عضو از پنج درصد در سال 84 به 70 درصد کنونی رسیده و 14 برابر شده فقط به دلیل فرهنگ سازی با همکاری اصحاب رسانه و هنرمندان است.

نخستین دوره کشوری پشتیبانی مراکز فراهم آوری اعضای پیوندی استان ها به منظور ارتقای سطح دانش ، نگرش و نیز توانمندی های تئوری و عملی دست اندرکاران مختلف در اهدای عضو در خوزستان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور مسئولان ، اساتید، پزشکان متخصص و مدیران کادر پرستاری و بیمارستان های مختلف استان به مدت هفت روز در این دانشگاه در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha