معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت:برای سلامت دندان دانش آموزان در نظر داریم مصرف فلوراید در مدارس را از 85 درصد به 95 درصد برسانیم.

توزیع فلوراید به صورت رایگان در مدارس

سلامت نیوز: معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت:برای سلامت دندان دانش آموزان در نظر داریم مصرف فلوراید در مدارس را از 85 درصد به 95 درصد برسانیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان ،مهرزادحمیدی معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر دارد تا همگام با طرح تحول سلامت با رواج مصرف فلوراید در مدارس از پوسیدگی دندان در دوران بزرگسالی دانش‌آموزان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در این راستا شاخص دندان های پوسیده و خراب در کودکانی که دندان شیری دارند به عدد پنج و شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزانی که به سن دوازده سالگی می رسند به عدد 2.9 می رسد.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تلاش ما بر این است که مصرف فلوراید در دوران ابتدایی به صورت فراگیر صورت گیرد و خوشبختانه شش میلیون و 500 هزار نفر از دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته از فلوراید استفاده کردند.

وی افزود: ما همچنین در نظر داریم شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزانی که از کلاس ششم به مقطع متوسطه می روند را از 2.9 به عدد یک برسانیم.

حمیدی اظهار داشت: تلاش های وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در کنار مشارکت های خانواده ها در این امر می تواند بیشتر تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه سلامت دهان و دندان در سلامت تغذیه و گوارشی دانش آموزان نیز تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: در همین راستا ما نیروهایی را در نظر گرفته ایم تا معاینه و درمان دانش آموزان در مدارس را انجام دهند و پیش‌بینی می‌کنیم که مصرف فلوراید در مدارس در سال تحصیلی 95_96 از 85 درصد به 95 درصد برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha