عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: کولیک تا حدی طبیعی است اما اگر شدت ‌آن زیاد شود باید اصلاحاتی روی شیر مادر صورت گیرد به این ترتیب که برای درمان کولیک نوزاد، سراغ مادر می‌رویم و مشکلات گوارش، یبوست و ضعف حذف را برطرف می‌کنیم.

علت بی‌قراری‌های نوزادان

سلامت نیوز:عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: کولیک تا حدی طبیعی است اما اگر شدت ‌آن زیاد شود باید اصلاحاتی روی شیر مادر صورت گیرد به این ترتیب که برای درمان کولیک نوزاد، سراغ مادر می‌رویم و مشکلات گوارش، یبوست و ضعف حذف را برطرف می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،نعمت‌الله مسعودی عضو انجمن علمی طب سنتی  در خصوص علت کولیک (گریه‌های شدید و بی‌قراری نوزادان) ، گفت: این حالت معمولاً در بچه‌های شیرخوار به وجود می آید و یکی از علت آن تشکیل فولورهای طبیعی روده است که می‌خواهند شکل بگیرند این حالت را در نوزاد ایجاد می‌کنند.

وی افزود: مزاج والدین نیز می‌تواند در به وجود آمدن کولیک نوزاد مؤثر باشد. همچنین نحوه تغذیه و سبک زندگی مادر روی جنس شیر اثرگذار است مثلاً مادرانی که غذاهای نفاخ می‌خورند یا درهم‌خوری دارند نوزادان آنان بیشتر به کولیک مبتلا می‌شوند.

این عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: کولیک تا حدی طبیعی است اما اگر شدت ‌آن زیاد شود باید اصلاحاتی روی شیر مادر صورت گیرد به این ترتیب که برای درمان کولیک نوزاد، سراغ مادر می‌رویم و مشکلات گوارش، یبوست و ضعف حذف را برطرف می‌کنیم.

مسعودی در خصوص نشانه‌های کولیک، گفت: گریه‌های شدید و بی‌قراری نوزاد بعد از غذا و در نیمه‌های شب که به راحتی تسکین نمی‌یابد همچنین کش و قوس نوزاد و کشیدن خود به عقب یکی دیگر از نشانه‌های کولیک است.

این متخصص طب سنتی گفت: معمولاً مادران تفاوت گریه گرسنگی و گریه کولیک را متوجه می‌شوند، آروغ شدید نوزاد، برجستگی شکم یکی دیگر از علایم است اما برای تشخیص دقیق‌تر لازم است حتماً به متخصص مراجعه شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha