سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 201950

: سخنگوی وزارت بهداشت از زیر بار نرفتن برخی سازمان های بیمه گر برای پوشش ۵۰ درصدی هزینه های پیوند اعضا خبر داد و افزود: برخی از بیمه ها پوشش ۵۰ درصدی هزینه های پیوند را قبول نکردند.

پوشش ناقص بیمه ای بیماران پیوندی

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت از زیر بار نرفتن برخی سازمان های بیمه گر برای پوشش ۵۰ درصدی هزینه های پیوند اعضا خبر داد و افزود: برخی از بیمه ها پوشش ۵۰ درصدی هزینه های پیوند را قبول نکردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکترحریرچی گفت: برای حل مشکلات بیماران پیوندی، پیگیر و در حال مذاکره با بیمه ها هستیم.

وی گفت: داروهای پیوند تحت پوشش بیمه قرار دارند، اما برخی از آنها سطح پوششان ۱۰۰ درصد نیست و بین ۹۰ تا۷۰ درصد است که البته برخی از مردم توان پرداخت همین میزان را هم ندارند و امیدواریم شورای عالی بیمه در این زمینه کمک کند و گشایشی هم در بودجه‌ها صورت گیرد تا بتوانیم کمک بیشتری به این افراد کنیم.

در ادامه افزود: البته برخی از داروها نیز تولید داخل‌شان وجود دارد و بیمه ها هم از آنها حمایت می‌کنند.
حریرچی در ادامه درباره تعداد پیوندهایی که تاکنون در کشور انجام شده، گفت: تاکنون ۶۰ هزار پیوند برای کلیه، کبد، قلب، ریه و ... در کشور انجام شده است.
 
وی در ادامه افزود: به طوری که در سال گذشته ۲۵۰۰ پیوند کلیه، ۷۰۰ پیوند کبد، ۱۰۰ پیوند قلب داشته‌ایم و کمترین میزان پیوند مربوط به ریه است چرا که پیوند ریه عوارض زیادی دارد.
 
حریرچی با بیان اینکه در عین حال سالانه ۵۰۰۰ مورد مرگ مغزی در کشور داریم، گفت: در حال حاضر تعداد کسانی که در لیست پیوند قرار دارند، بالغ بر ۳۰ هزار نفر هستند البته باید توجه کرد که تقریبا همه اندام‌های بدن قابل پیوندند و ممکن است اهدای اعضای یک نفر بتواند هشت نفر را نجات دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha