سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 201969

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بسیاری از بسیاری از رفتارهای ما ناشی از سوء مزاج بدن است؛ کودکی که عنوان «بیش فعالی» در مدرسه می‌گیرد, می‌تواند با اصلاح رژیم غذایی روزانه بهبود یابد.

منشأ «بیش‌فعالی» کودکان از منظر طب سنتی چیست؟

سلامت نیوز:یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بسیاری از بسیاری از رفتارهای ما ناشی از سوء مزاج بدن است؛ کودکی که عنوان «بیش فعالی» در مدرسه می‌گیرد, می‌تواند با اصلاح رژیم غذایی روزانه بهبود یابد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از تسنیم، رحیم فیروزی درباره اینکه آیا علت سوءرفتار و برخوردهای خشن دانش‌آموزان در مدرسه می‌تواند به دلیل سوءمزاج بدن باشد و راهکار طب سنتی در این زمینه چیست، اظهار کرد: بله بسیاری از بسیاری از رفتارهای ما ناشی از سوء مزاج بدن است.

به گفته وی اخلاق و رفتار علاوه بر نفس و روان ریشه در بدن یا اخلاط با دیدگاه طب سنتی دارد؛ نقل است مرحوم نخودکی افرادی که برای سیر و سلوک خدمت ایشان می‌آمدند ابتدا اصلاح مزاج می‌کرد تا جسم قابلیت نفس و روح بالاتر را داشته باشد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: کودکی که عنوان «بیش‌فعالی» در مدرسه می‌گیرد, گاهی با اصلاح رژیم غذایی روزانه بهبود می‌یابد؛ دو کودک در یک خانه با یک تربیت واحد، اخلاق متفاوت دارند و این ناشی از مزاج متفاوت آنهاست.

فیروزی تصریح کرد: برخورد مناسب در تغذیه و تربیت هر کودک مستلزم آشنایی با مزاج آنهاست؛ با اصلاح مزاج, کودکان کمتر بیمار می‌شوند.

وی یادآور شد: خواب نامناسب می‌تواند ناشی از سوءمزاج بدن و نخستین نشانه یک بیماری عمومی باشد؛ افراد اختلال خواب را جدی بگیرند؛ برخی از کودکان در خواب اختلال دارند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: طب سنتی می‌تواند به جای داروهای خواب‌آور, درمان قطعی برای بی‌خوابی داشته باشد البته بهترین زمان خواب از ساعت 9 تا 0 1 شب الی ساعت 2 تا 3 صبح است.

فیروزی خاطرنشان کرد: فردی که شب به راحتی نمی‌خوابد و در خواب کلنجار می‌رود, با تشخیص اختلال مزاج، بهبود می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha