عضوِ کمیته دانشجویى هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز ضمن انتقاد نسبت به طرح غیر حرفه ای کمک پرستار گفت: این قبیل طرح ها به خصوص کمک پرستاری نوعی جفا در حق حرفه پرستاری است.

کمک پرستاری جفا در حق پرستاری

سلامت نیوز: عضوِ کمیته دانشجویى هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز ضمن انتقاد نسبت به طرح غیر حرفه ای کمک پرستار گفت: این قبیل طرح ها به خصوص کمک پرستاری نوعی جفا در حق حرفه پرستاری است.

به گزارش سلامت نیوز کوثر شاهسوارى در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری گفت: پیامبر خدا میفرمایند:هرکس در برآوردنِ نیارِ بیمارى بکوشد،خواه آن را برآورد خواه بر نیاورد،از زیر بارِ گناه خویش بیرون می رود،به سانِ آن روز که از مادر زاده شده است.

وی اظهار داشت: از آنجایی که دانشجویانِ رشته ىِ مقدسِ پرستارى با این هدف که بتوانند در سایه ى یادگیریِ علمى و آکادمیکِ اصولِ مراقبت ها و با ارائه ىِ خدماتِ مطلوب و مؤثرِ خود،دردى از همنوعان خود بِکاهد تا بتوانند در پیشگاهِ خداوندِ خود روسفید باشند، لیکن در حالِ حاضر دغدغه ىِ اکثر دانشجویان،طرحِ نادرست و غیر حرفه اىِ کمک پرستارى شده است.

عضوِ کمیته دانشجویى هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز خاطر نشان شد: افرادى با گذراندنِ دوره هاىِ کوتاه،ناقص و ضعیف در جایگاه پرستارانِ حرفه اى،خطاهاىِ زیادى را مرتکب می شوند و مایه ىِ درد و رنجِ بیشترى براىِ بیماران می باشند،چرا میخواهیم با این طرح خطاها و اشتباهات بیشترى را تکرار کنیم؟!؟!

شاهسواری یادآور شد: حرفه ىِ مقدس پرستاری تا چه زمانی باید مورد بی مهری و جَفا ها را تحمل کند؟ پایین بودنِ تعرفه ها،طرحِ کمک پرستارى،پایین بودنِ حقوقِ ماهیانه ىِ پرستار،روى کارآمدنِ افرادِ نالایق،و از طرفى مهاجرتِ پرستارانِ با تجربه و لایقى که تابِ این ظلم هارا نداشتند، این ها ذره ای از مشکلات پرستاران کشور ما است.

وی افزود: دانشجویان کمیته ى دانشجوییِ نظام پرستارى اهواز،وظیفه خود میدانند در مقابلِ این طرحِ نادرست ایستادگی نمایند و مخالفت خود رابا برگزارىِ دوره ى کوتاه کمک پرستارى اعلام می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha