شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 20198

موشهایی كه از این دارو مصرف می‌كنند، علائم رفتارهای افسردگی در آنها ظرف چند ساعت پس از مصرف كتامین متوقف می‌شود.

كشف داروی معجزه آسا برای بهبود افسردگی

سلامت نیوز: دانشمندان در یك تحقیق جدید ادعا كرده‌اند كه مصرف یك دوز داروی «كتامین» برای خلاص كردن مردم از شر افسردگی اثر معجزه آسیایی دارد كه ظرف چند ساعت پس از مصرف تاثیر می‌كند و اثر آن تا بیش از یك هفته ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا،‌ این دارو قدیم‌تر بعنوان یك داروی بیهوشی برای جانوران و در برخی از موارد نیز برای انسانها استفاده می‌شده است.

این پژوهش جدید نشان داده است كه داروی كتامین می‌تواند ظرف چند ساعت افسردگی را كه طی چندین سال درمان جایگزین، علاج ناپذیر مانده، درمان كند.

به گزارش دیلی میل، اكثر داروهای ضد افسردگی كه در حال حاضر برای این اختلال روانی تجویز می‌شوند برای اثرگذاری به چندین ماه یا سال مدت نیاز دارند و هر روز باید مصرف شوند.

اما دانشمندان كشف كرده‌اند: موشهایی كه از این دارو مصرف می‌كنند، علائم رفتارهای افسردگی در آنها ظرف چند ساعت پس از مصرف كتامین متوقف می‌شود.

در پژوهش مشابهی كه از سوی مركز سلام روان كانكتی كات در آمریكا انجام شد، همچنین محققان دریافتند كه 70 درصد از بیماران افسرده كه از سالها درمان با داروهای افسردگی معمولی به نتیجه نرسیده‌اند با مصرف این دارو ظرف چند ساعت بهبود پیدا می‌كنند. با این حال محققان معتقدند كه مطالعات بیشتر روی این دارو باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha