سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

نایب رئیس بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان فارس گفت: تکان قلبی یا commotio cordisیکی از علت‌های شایع مرگ ناگهانی در ورزشکاران است.

علل مرگ ناگهانی در ورزشکاران چیست؟

سلامت نیوز:نایب رئیس بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان فارس گفت: تکان قلبی یا commotio cordisیکی از علت‌های شایع مرگ ناگهانی در ورزشکاران است.

‌به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر زهرا تمدن در خصوص بروز مرگ ناگهانی در ورزشکاران توضیح داد: ترومای بسته غیر نافذ به قفسه سینه طی انجام فعالیت‌های ورزشی یا تفریحی در فرد بدون سابقه بیماری قلبی عروقی بروز کرده و می‌تواند موجب مرگ ناگهانی شود .

وی سن متوسط افراد مبتلا به این عارضه را ۱۴ سال عنوان و اضافه کرد: این عارضه در کودکان و نوجوانان با قفسه سینه نرمتر، بیشتر مشاهده شده است.

نایب رئیس بانوان هیئت پزشکی ورزشی فارس اضافه کرد: اریتمی وقتی اتفاق می‌افتد که ضربه مستقیما روی قلب و در فاصله زمانی ۱۰ الی ۳۰ میلی ثانیه اصابت کند و سفتی جسم برخورد کننده نیز ارتباط مستقیم با وقوع اریتمی دارد.

تمدن در ادامه با بیان اینکه این عارضه در ورزشکاران فعال در ورزش‌هایی نظیر بیس‌بال، هاکی روی یخ، فوتبال و چوگان، بیشتر از سایر ورزشکاران دیده می‌شود، گفت: در صورت ابتلا به این عارضه، شروع سریع احیای قلبی عروقی و دفیبریلاسیون توصیه می‌شود.

او با بیان اینکه احیاء قلبی عروقی در این گروه از افراد، میزان بقا را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد، لزوم اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی ورزشکاران در این زمینه را ضروری دانست.

تمدن راهبردهای کاهش بروز این حالت را استفاده از توپ‌های با سختی کمتر و تغییر قوانین بازی‌ها، عنوان و اضافه کرد: استفاده از محافظ قفسه سینه هنگام ورزش و در دسترس قراردادن دفیبریلاتور می‌تواند از شدت آسیب وارده به ورزشکار بکاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha