وزیر بهداشت واگذاری روانشناسی بالینی به این وزارتخانه را تکذیب کرد و گفت: گروهی به دستور رئیس جمهور برای مشخص کردن رشته مشترک دو وزارتخانه مشخص شده اند،تصمیمی هم اخذ شده ولی ابلاغ نشده است.

تکذیب واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت

سلامت نیوز:وزیر بهداشت واگذاری روانشناسی بالینی به این وزارتخانه را تکذیب کرد و گفت: گروهی به دستور رئیس جمهور برای مشخص کردن رشته مشترک دو وزارتخانه مشخص شده اند،تصمیمی هم اخذ شده ولی ابلاغ نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر حسن قاضی زاده هاشمی درباره واگذاری رشته های مشترک از وزارت علوم به وزارت بهداشت به ویژه رشته روانشناسی بالینی گفت: خبر جدیدی در این خصوص وجود ندارد، رئیس جمهور گروهی را برای این کار مشخص کرده بود، تصمیمی نیز گرفته شده ولی هنوز به وزارت بهداشت ابلاغ نشده است. 

وی واگذاری رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم به وزارت بهد اشت را تکذیب کرد و افزود: هنوز هیچ رشته ای از وزارت علوم به وزارت بهداشت واگذار نشده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: ما آن چیزی را که خیر و صلاح آن رشته، مردم و کشور است اعلام کرده ایم. من معتقدم یک سری رشته ها در وزارت بهداشت تدریس می شود که جای آن در وزارت علوم بوده و یک سری رشته ها که به سلامت مردم مرتبط می شود در وزارت علوم تدریس می شود که آینده آن رشته ها در وزارت بهداشت بهتر دیده می شد.

وی ادامه داد: خیلی از بحث های ما در وزارت بهداشت به پزشکی مربوط نیست، مانند اقتصاد و سلامت البته برخی از همکاران من نسبت به این موضوع نقد دارند و این را قبول ندارند ولی همین رشته نیز در دانشکده های پزشکی تدریس می شود. 

وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: البته مباحثی مانند، تجهیزات پزشکی، بیمارستان سازی و  بحث های مدیریتی می تواند در وزارت علوم پیگیری شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: معمولا تعصبات خاص، بخشی نگری و رو در بایستی ها باعث می شود تصمیمی که به صلاح است را نگیریم ولی برای وزارت بهداشت این مهم است که حرف خود را زده باشد حالا نتیجه هر چه باشد مهم نیست.

وزیر بهداشت افزود: بعضی جاها مشاهده کرده ایم که تصور بر یک تنازع است ولی این گونه نیست همگی ما دانشگاهی هستیم و باید بر مسیر عقل و تجربه و منطق کارها را پیش ببریم.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha