مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری همایش سلول‌های بنیادی در بهمن ماه سال جاری گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی انقلاب جدیدی در عرصه درمان بیماری‌ها به خصوص سرطان خواهد بود.

استفاده از سلول‌های بنیادی در عرصه درمان بیماری‌ها به انقلاب جدیدی می‌انجامد

سلامت نیوز:مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری همایش سلول‌های بنیادی در بهمن ماه سال جاری گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی انقلاب جدیدی در عرصه درمان بیماری‌ها به خصوص سرطان خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، صیاد یوسفی مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به برگزاری همایش سلول‌های بنیادی در بهمن ماه سال جاری اظهار کرد: سالانه حدود 33 هزار میلیارد تومان برای بیماران مبتلا به سرطان هزینه می‌شود که پیشرفت سلول‌های بنیادی و جایگزینی آن در داروهای موجود می‌تواند خدمت بزرگی به درمان بیماری سرطان و بیماران ایفا کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت افزود: سلول‌های بنیادی می‌تواند به جای استفاده از همه داروهایی استفاده شود که شاید یک سوم آن هیچ تأثیری ندارند و فقط هزینه اضافی بر دوش بیماری قرار می‌دهد که در نتیجه فوت خواهد کرد.

یوسفی، تصریح کرد: همایش سلول‌های بنیادی با همکاری انجمن سلول‌های بنیادی تهران، معاونت تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، بسیج جامعه پزشکی، نهاد ریاست جمهوری و دانشگاه شهید بهشتی به صورت مشترک و با محوریت بسیج برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از سلول‌های بنیادی به جای خیلی از روش‌های درمانی روتین، انقلاب جدیدی در ایران و جهان رقم خواهد زد که متضررین اصلی آن، کارتل‌های بزرگ دارو هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: در حال حاضر کاربرد سلول‌های بنیادی در انجمن سلول‌های بنیادی، مرکز سلول‌های بنیادی دانشگاه شریعتی، مؤسسه رویان مورد بررسی قرار دارد همچنین بر روی بیماری‌های مختلف مثل مفصلی، کلیوی و سرطان نیز مطالعاتی انجام گرفته و کار می‌شود که البته نو و بدیع است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت افزود: اگر استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌ها محقق شود کار بزرگی رقم خواهد خورد، در ایران با استفاده از کیس‌های زیاد نتیجه آن زودتر حاصل می‌شود چرا که خیلی از مردم گرفتار این مشکل هستند از طرفی خیلی از موارد تعویض مفاصلی که در حال حاضر صورت می‌گیرد نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

یوسفی، به نقش بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: بسیج جامعه پزشکی خارج از این چارچوب نیست و بسیاری از پزشکان و محققین در این حوزه از بسیجیان هستند به عنوان مثال مسئولی در این حوزه است که خود به درجه جانبازانی نائل آمده‌ است.

به دنبال حاکم شدن تفکر بسیجی در توسعه علم هستیم

ما به دنبال حاکم شدن تفکر بسیجی در این گونه موارد هستیم تا بتوانیم حتی کسانی که بسیجی نیستند اما به تفکر بسیجی اعتقاد دارند وارد عمل شده و مورد حمایت قرار بگیرند.

وی توضیح داد: این همایش برای اولین بار در تاریخ 13 و 14 بهمن ماه با امتیاز بازآموزی و به صورت رایگان انجام خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: در روز اول همایش سلول‌های بنیادی که با حضور اساتید برجسته و به صورت علمی خواهد بود، این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت که آیا می‌شود از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های سرطان استفاده کرد یا خیر.

مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت گفت: همچنین روز دوم همایش سلول‌های بنیادی با حضور مردم و بیماران مبتلا به سرطان برگزار شد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با مقالات کاربردی همایش سلول‌های بنیادی خروجی قابل قبولی به وزارت بهداشت و مراکز مورد نیاز ارائه دهیم تا مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha