رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال آینده طرح پیشگیری خانه به خانه برای شناسایی معتادان اجرا می‌شود.

معتادان از سال 96 خانه به خانه شناسایی می‌شوند

سلامت نیوز:رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال آینده طرح پیشگیری خانه به خانه برای شناسایی معتادان اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مجید رضازاده  اظهار کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی سه مرحله پیشگیری، درمان و حمایت‌های پس از درمان را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از اعتیاد پنج هزار تیم اجتماع محور در قالب شبکه "اترک" در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در محله‌ها در تیم‌های اجتماع محور آموزش و انگیزه ایجاد می‌شود که اجرای طرح توانمندسازی محله محور بر اساس همین رویکرد بوده است.

رضازاده ادامه داد: 1150 مرکز اقامتی میان مدت، 1170 طرح پایه درمان اعتیاد، 140 مرکز کاهش آسیب، 45 سرپناه شبانه و 250 تیم سیار نیز برای درمان اعتیاد در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: اقدامات پیشگیری در زمینه معلولیت‌ها در سه محور آگاه سازی توسط اطلاع رسانی عمومی قبل از ازدواج، اقدامات غربالگری مانند ناشنوایی در زمان نوزادی و رده سنی 4 تا 6 سال، غربالگری نابینایی برای کودکان رده سنی 3 تا 6 سال و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج انجام می‌شود.

رضازاده اظهار کرد: در بودجه سال 96 در بخش پیشگیری‌ از معلولیت‌ها افزایش بودجه داشته‌ایم ولی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال مذاکره هستیم و نمی‌توان تا قبل از قطعی شدن عدد و رقمی بیان کنیم.

وی گفت: مهم‌ترین کار در حوزه پیشگیری این است که در برنامه ششم توسعه غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج اجباری شود تا کودکان معلول کمتری متولد شوند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha