نایب رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان رباط کریم گفت: جامعه مامایی انتظار دارد، با پذیرش نسخ و درخواست سونوگرافی ماما‌ها از طرف سازمان‌های بیمه‌گر، زنان باردار و محروم کشور از خدمات استاندارد مامایی بهره‌مند شوند.

بیمه کردن خدمات مامایی به نفع زنان محروم است

سلامت نیوز:نایب رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان رباط کریم گفت: جامعه مامایی انتظار دارد، با پذیرش نسخ و درخواست سونوگرافی ماما‌ها از طرف سازمان‌های بیمه‌گر، زنان باردار و محروم کشور از خدمات استاندارد مامایی بهره‌مند شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،فرحناز سعادت، اظهارداشت: با توجه به اینکه عمده بار سلامت زنان در مناطق محروم به دوش ماماها بوده،ضربه مستقیم عدم عقد قرارداد سازمان‌های بیمه گر با ماماها بر زنان و سلامت آنها وارد می‌شود.

وی افزود:با توجه به اینکه عمده مراقبت‌های دوران بارداری خصوصا در مناطق محروم توسط ماماهای بخش خصوصی انجام می‌شود بیمه کردن خدمات مامایی مستقیما به نفع زنان این مناطق خواهد بود.


نایب رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان رباط کریم اضافه کرد:خدمات کاملا ضروری پاراکلینیک در دوران بارداری هزینه ای بیش از یک میلیون تومان به خانواده ها تحمیل می‌کند و این حقیقت در شرایطی که سیاست‌های کلان جمعیتی در کشور تشویق به فرزندآوری بوده به نظر منطقی نمی‌رسد و حتی با وجود رایگان کردن زایمان در بیمارستان هم دستیابی به این سیاست‌ها با توجه به شرایط موجود دشوار است.


سعادت ادامه داد: این در حالی بوده که بیمه کردن خدمات مامایی و پذیرش نسخ مامایی توسط سونوگرافی‌ها و آزمایشگاه‌ها این هزینه را به کمتر از نصف تقلیل خواهد داد و با توجه به تمایل زنان برای مراجعه به دفاتر کار مامایی، به دلیل عدم توان پرداخت تعرفه متخصصین از طرف زنان از یکسو و عدم اعتمادشان به مراقبین سلامت در پایگاههای بهداشتی حتی اگر مراقب سلامت ماما باشد ضرورت بیمه کردن خدمات مامایی را بیش از پیش آشکار می‌کند.


وی گفت: با عملی شدن طرح پایلوت قرارداد بیمه‌ها با ماماها،نگرانی های ناشی از عدم دریافت مراقبت‌های مامایی کم هزینه برای زنان رو به بهبود خواهد رفت.


نایب رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان رباط کریم افزود: امیدواریم مسئولین درگیر با سلامت زنان به فکر چاره بیفتند و مانع ادامه سیاست‌ای غلط شده و بیش از این زنان را از استانداردهای سلامتی محروم نکنند و نیز سهمی در اجرای سیاست‌های کلان خانواده و جمعیت داشته باشند.

سعادت گفت:جامعه مامایی انتظار دارد تا با پذیرش نسخ و درخواست سونوگرافی با مهر و امضای ماما‌ها از طرف سازمان های بیمه گر کمک شود تا زنان بیمه شده محروم کشور از خدمات استاندارد مامایی بهره‌مند شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha