یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 20208

این گروه تحقیقاتی محاسبه کرده‌اند که مصرف روزانه 160 گرم از این گونه سبزیجات احتمال دیابت را به میزان 14 درصد کاهش می‌دهد. میزان مصرفی لازم در بریتانیا 80 گرم اعلام شده است.

مصرف سبزیجات از خطر ابتلا به دیابت می‌کاهد

سلامت نیوز:گروهی از پژوهشگران می‌گویند که مصرف سبزیجاتی که برگ سبز دارند، ممکن است از خطر ابتلا به دیابت بکاهد.

به گزارش ایسنا از خوزستان، بر اساس شش پژوهش در مورد مصرف سبزیجات، غذاهای حاوی اسفناج و کلم در جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت موثرتر هستند.

نشریه پزشکی بریتانیا از نتایج این تحقیقات نقل کرده که مصرف بیش از یک وعده غذای حاوی سبزیجات می‌تواند تا 14 درصد از خطر ابتلا به دیابت نوع دوم بکاهد. با این حال کارشناسان به مردم هشدار می‌دهند که کماکان رژیم مصرف پنج نوع میوه و سبزیجات در روز را رعایت کنند.

محققان دانشگاه لستر بریتانیا، 220 هزار بزرگسال را مورد مطالعه قرار دادند. یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که به طور کلی مصرف میوه و سبزیجات با کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم که دیابت غیروابسته به انسولین است، چندان رابطه‌ای ندارد اما در واقع حرکت به آن سمت است. با این حال، به گفته این دانشمندان، سبزیجات دارای برگ سبز مانند بروکلی و گل کلم خطر ابتلا به این بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

این گروه تحقیقاتی محاسبه کرده‌اند که مصرف روزانه 160 گرم از این گونه سبزیجات احتمال دیابت را به میزان 14 درصد کاهش می‌دهد. میزان مصرفی لازم در بریتانیا 80 گرم اعلام شده است.

هنوز مشخص نیست که چرا مصرف سبزیجات دارای برگ سبز چنین خاصیتی دارد؟ یکی از دلایل احتمالی آن بالابودن میزان آنتی اکسیدان‌هایی چون ویتامین سی در این گونه سبزیجات است و احتمال دیگر از بالا بودن منیزیم در این گونه سبزیجات حکایت دارد.

این گروه قصد دارند در جریان یک تحقیق دیگر افرادی را مورد مطالعه قرار دهند که احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری دیابت زیاد است و تاثیرات افزایش میزان مصرف سبزیجاتی چون اسفناج و کلم پیچ را در کمک به کاهش احتمال ابتلای این افراد به دیابت بررسی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha