عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مشکل بیمه تکمیلی در کشور هنوز رفع نشده است، گفت: خدمات بیمه تکمیلی نباید برای عده ای خاص باشد و باید تجدیدنظری روی آن صورت گیرد.

مشکل بیمه تکمیلی در کشور هنوز رفع نشده است

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مشکل بیمه تکمیلی در کشور هنوز رفع نشده است، گفت: خدمات بیمه تکمیلی نباید برای عده ای خاص باشد و باید تجدیدنظری روی آن صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز، رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، درباره اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر خلاف عدالت عمل کردن بیمه های تکمیلی، گفت: اگر قرار باشد بیمه تکمیلی تعهداتی را به بیمه شدگان خود ارایه دهد باید از طریق شرکت های خصوصی این تعهدات مالی را عملیاتی کند نه اینکه از خزانه یا منابع عمومی کشور برداشت شود زیرا این اقدام نوعی تبعیض به شمار می رود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیمه تکمیلی خدمات مازادی از سایر بیمه ها است که نباید در مسیر خلاف عدالت گام بردارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اغلب نهادها و دستگاه ها خدمات بیمه تکمیلی را  با هدف ارایه خدمات بیشتر و بهتر به بیمه شده در مراکز درمانی به ویژه در بخش خصوصی ارایه می دهند که گاهی افراد با هزینه خود، تحت پوشش آن قرار می گیرند، در این زمینه هیچ ایرادی به آن وارد نیست.

وی یادآور شد:  برخی وزارتخانه ها یا نهادهای دولتی، خدمات بیمه تکمیلی را به کارمندان زیرمجموعه خود ارایه می کنند اما به گفته وزیر بهداشت نباید این بیمه فقط برای عده‌ای خاص اعم از وزیر و وکیل استفاده شود و سایر مردم از آن محروم گردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: خدمات بیمه تکمیلی باید به گونه ای باشد تا همه آحاد مردم بتوانند از آن بهره مند شده از سویی دیگر بیمه تکمیلی نیز باید به تعهدات خود پایبند بوده و خدمات اثربخشی به مردم ارایه دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیش از این وزیر بهداشت اعلام کرد: در زمینه بیمه‌های تکمیلی شاهدیم که بیمه‌ها شش الی هفت هزار میلیارد تومان پول از خزانه دولت برمی‌دارند، آن هم برای عده‌ای خاص. این درحالیست که خزانه به عنوان بیت‌المال بوده و متعلق به همه مردم است. یعنی نمی‌شود فقط برای عده‌ای خاص اعم از وزیر و وکیل و... و. استفاده شود اما برای سایر مردم استفاده نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha