دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 20214

آیس‌تی حاوی مقادیر زیاد و غلظت بالایی اوكسالات است. اوكسالات یكی از مواد شیمیایی كلیدی است كه منجر به تشكیل سنگهای كلیوی می‌شود.

آیس‌تی، خطر تشكیل سنگ كلیه را افزایش می‌دهد

اگر علاقه زیادی به نوشیدن آیس‌تی یا چای سرد دارید وقت آن رسیده كه دست از این علاقه خود بكشید، چون متخصصان اورولوژی به تازگی هشدار داده‌اند كه مصرف زیاد این نوشیدنی می‌تواند موجب تشكیل سنگ‌های كلیوی شود.

به گزارش ایسنا، آیس‌تی حاوی مقادیر زیاد و غلظت بالایی اوكسالات است. اوكسالات یكی از مواد شیمیایی كلیدی است كه منجر به تشكیل سنگهای كلیوی می‌شود.

به گفته پژوهشگران، هرچند كه چای گرم هم حاوی اوكسالات است اما مصرف مقدار زیادی از آن به قدری كه باعث تشكیل سنگ كلیه شود، معمولا امكانپذیر یا كار ساده‌ای نیست.

دكتر جان میل نر، استادیار دپارتمان اورولوژی دانشكده پزشكی شیكاگو استریتچ در دانشگاه لویولا در این پژوهش خاطرنشان كرد: برای افرادی كه بویژه مستعد ابتلا به سنگ كلیه هستند، این نوشیدنی می‌تواند بسیار بد و خطرناك باشد.

به گزارش سایت پزشكی مدگورو، مردان و زنان یائسه با مقدار پایین استروژن و نیز زنانی كه تخمدانهایشان را برداشته‌اند بیش از سایرین از این حیث در معرض خطر قرار دارند. سنگ‌های كلیوی بلورهای كوچكی هستند كه از مواد معدنی و املاح و نمك موجود در ادرار در كلیه‌ها یا مجاری ادراری شكل می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha