رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در سال جاری خودکشی در فضاهای شهری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش خودکشی های شهری/ در هیچ شهری این همه دکل مخابراتی وجود ندارد

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در سال جاری خودکشی در فضاهای شهری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،احمد دنیامالی  با بیان اینکه هنوز آمار قطعی از میزان خودکشی در مترو و فضاهای شهری نداریم، گفت: اما بر اساس آمارهایی که تاکنون به دست ما رسیده، تعداد خودکشی در مترو، پل های عابر پیاده و غیره نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته وی،آمار خودکشی و مرگ تصادفی از ابتدای سال تاکنون  در متروبه 6 نفر می رسد. این در حالی است که طبق آمارها بیشترین خودکشی در مترو در فصل  پاییز و آبان ماه اتفاق می افتد .

طبق گفته احمد دنیا مالی یکی از اعضای شورای شهر تهران، سالانه 17تا 18 نفر در متروی تهران خودکشی می کنند.مرگ مرد میانسال در ایستگاه متروی تهرانپارس، معلم نابینا در ایستگاه خزانه، دستفروش در ایستگاه گلبرگ، دختری جوان در ایستگاه مترو شادمان، و پیرمرد 65 ساله در ایستگاه شهدا نمونه هایی از این حوادث هستند. گرچه در مورد خودکشی برخی از این افراد ابهاماتی وجود دارد و مرگ بعضی از آنها را تصادفی می دانند و نه خودکشی .اما به هر صورت میزان خودکشی در متروی تهران قابل چشم پوشی نیست .

وی ادامه داد: میزان خودکشی تابعی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در احداث پروژه های شهری باید به منظر شهر توجه ویژه شود، گفت: در هیچ شهری این همه دکل های مخابراتی نمی بینیم. کدام شهر ۴ تا ۵ هزار دکل مخابراتی دارد و هر اپراتوری که خواسته دکل خود را نصب کرده است. این به دید منظر شهر لطمه می زند و شهر را تبدیل به شهری زمخت می کند.

دنیامالی اضافه کرد: در حوزه دید منظر در خصوص پل های عابر پیاده نیز شورا انتقاداتی را دارد. در بسیاری از کشورها این پل ها به این اندازه مرتفع نیست ، بجز مشکلاتی که این پل های هوایی برای عابران و منظر شهر ایجاد می کنند به تازگی به محلی برای خودکشی برخی شهروندان نیز تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha