زنانی که قبل از سن 46 سالگی یائسه می‌شوند، دو برابر بیشتر از سایرین احتمال خطر حملات قلبی، سکته و بیماری‌های قلبی و عروقی را دارا هستند.

یائسگی زودرس احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد

سامت نیوز:در حالی که میانگین سن ورود به یائسگی برای زنان 51 سال است، بنابراین یائسگی در اوایل دهه چهارم زندگی غیرمعمول است. همچنین با توجه به این که بسیاری باور دارند این اتفاق ناخوشایند است از سوی دیگر، مشخص شده است که می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی و سکته را افزایش دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، یک مطالعه جدید نشان داد: زنانی که قبل از سن 46 سالگی یائسه می‌شوند، دو برابر بیشتر از سایرین احتمال خطر حملات قلبی، سکته و بیماری‌های قلبی و عروقی را دارا هستند.

بر این اساس، مطالعه روی دو هزار و 500 زن 45 تا 48 ساله مشخص کرد: افرادی که دچار یائسگی زودرس می‌شوند تا سن 55 سال بسته به روش درمانی هورمونی می‌توانند شرایط بهتری را به دست آورند اما بعد از این سن، تقریبا 6 درصد از زنان به بعضی از مشکلات قلبی دچار می‌شوند.

به هر حال محققان اعلام کردند: در حالی که یافته‌ها نشان می‌دهند، تغییرات سنی در یائسگی می‌تواند در بروز خطرات بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌ها موثر باشد اما به طور کامل نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد که یائسگی زودرس موجب بیماری‌های قلبی در آینده می‌شود.

طبق این گزارش، از هر 4 زن یک نفر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha