رییس سمینار سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی گفت که شیوع این سرطان در ایران و کشورهای آسیایی مانند ژاپن، چین، تایلند و سنگاپور کم است، اما مردان باید از سن 5 سالگی هر سال آزمایش دهند.

مردان از سن 50سالگی برای سرطان پروستات آزمایش دهند

سلامت نیوز: رییس سمینار سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی گفت که شیوع این سرطان در ایران و کشورهای آسیایی مانند ژاپن، چین، تایلند و سنگاپور کم است، اما مردان باید از سن 5 سالگی هر سال آزمایش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر غلامرضا پورمند روز پنجشنبه در افتتاحیه این مراسم اظهار کرد: هرچه سن افراد بالاتر می رود احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر می شود‌.
پورمند ادامه داد: احتمال ابتلا به این بیماری در خانواده هایی که یک نفر آنها به سرطان پروستات مبتلا هستند بیشتر است و این افراد باید از 40 سالگی آزمایش این بیماری را انجام دهند، اما در سایر مردان، لازم است از 50 سالگی این آزمایش ها انجام و هرسال تکرار شود.
رییس مرکز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقش ارث در ابتلا به سرطان پروستات اشاره کرد و گفت : ارث 10 درصد در ابتلا به این بیماری نقش دارد.
پورمند ادامه داد که در این سمینار سعی شده به موضوعات نوین سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و جایگاه درمان های نوین، ایمونوترامی و درمان های کمکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
نگاه اجمالی در درمان سرطان پروستات، هورمون درمانی: داروهای جدید ، اثربخشی و عوارض و جراحی و رادیوتراپی پروستات در کانسر پروستات متاستاتیک از جمله موضوعاتی است که در این سمینار ارائه خواهد شد.
سیمنار پروستات مقاوم به هورمون درمانی امروز ( 9 دی ماه) با حضور پزشکان، استادان دانشگاه و دانشجویان در سالن همایش بیمارستان سینا برگزار شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha