خود درمانی در بیماران مبتلا به التهابات گوش می‌تواند باعث ایجاد عوارض ناگواری ‌شده و به تراوش مایع در گوش میانی منجر و موجب تداوم این عارضه شود.

خود درمانی التهاب گوش میانی باعث تداوم این عارضه می‌شود

سلامت نیوز:یك متخصص بیماری‌های گوش و حلق و بینی توصیه كرد: بیماران مبتلا به التهاب گوش میانی از مصرف خودسرانه قطره‌های گوش خودداری کنند.

دکتر فرشته قائنی متخصص بیماری‌های گوش و حلق و بینی در گفت وگو با (ایسنا) گفت: خود درمانی در بیماران مبتلا به التهابات گوش می‌تواند باعث ایجاد عوارض ناگواری ‌شده و به تراوش مایع در گوش میانی منجر و موجب تداوم این عارضه شود.

وی گفت: داروی مبتلایان گوش و حلق و بینی باید توسط متخصص تجویز شود. علاوه بر آن لازم است از مصرف داروهای متعدد و دارای آثار یکسان اجتناب شود. به عنوان نمونه داروهای حاوی آنتی هیستامین خواب آور هستند و اثرات داروهای آرام بخش ضد افسردگی را تشدید می‌کنند.

دکتر قائنی خاطرنشان كرد: مصرف دارویی مانند بتاسرک با دوز 8 میلی گرم سه بار در روز برای درمان منیر بیماری گوش داخلی که با سرگیجه و کم شنوایی و وزوز گوش همراه است، موثر نیست. امروزه به شرکت‌های سازنده این دارو توصیه می‌شود که دوز آن را در فرآورده‌های قرصی افزایش دهند.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت سوراخ بودن پرده صماخ باید از مصرف خودسرانه قطره گوش که اثرات مسمومیت گوشی ایجاد می‌کند، خودداری کرد. علاوه بر آن از قطره‌های بینی مانند نفازولین، بی‌دلیل و مستمر نباید استفاده کرد، چون به هم خوردن فیزیولوژی بینی و وابستگی این عضو به قطره را باعث می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایمان ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    34 9
    با سلام.حدود 2 سالو نیم هست با دستگاهی کار میکنم که صدای بسیار زیادی داره.به تدریج هر دو گوش ضعیف شد.یکی از گوش هام شنواییش از بین رفته.صدای خیلی ضعیفی میشنوم.داخل گوش هم در حال سوت زدنه.به متخصص مراجعه کردم.بتاسرک تجویز کرده.اهواز هستم.نمیتونم به دکترهای اینجا دل خوش کنم.حاضرم هرچی دارم بدم تا شنواییم برگرده.عاجزانه خواهش میکنم اگر فوق متخصص خوب در تهران هست معرفی کنید.مرسی.