مدیرگروه ساختارسطح اول وزارت بهداشت از آمادگی مراكز بهداشتی - درمانی 17 شهر منتخب سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای پذیرش مراجعان به منظور آغاز اجرای طرح پزشك خانواده شهری بلافاصله پس از ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: در فاز نخست این طرح، پانصد و 14 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

آغاز اجرای پزشك خانواده شهری، بلافاصله پس از ماه مبارك رمضان

به گزارش سلامت نیوز، دكتر داود مقیمی در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به جلسات برگزار شده با هیات رییسه دانشگاه‌های علوم پزشكی سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به منظور هماهنگی و انجام اقدامات لازم در جهت اجرای پزشك خانواده شهری، گفت: دستورالعمل مربوط به اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرهای منتخب این استان‌ها نهایی شده و به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشكی مربوطه ارسال می‌شود.

وی از ارسال نامه‌ای از سوی سازمان‌های بیمه‌گر به سازمان‌های بیمه در سه استان مذكور به منظور هماهنگی و همكاری برای اجرای طرح پزشك خانواده شهری خبر داد و گفت: همچنین طی یكی - دو روز آینده اعتباراتی از سوی وزارت بهداشت به منظور بهبود استانداردها، تكمیل تجهیزات و تعمیرات احتمالی مراكز بهداشتی شهرهای منتخب اجرای برنامه پزشك خانواده به دانشگاه‌های مربوطه ارسال می‌شود.

مدیرگروه ساختارسطح اول وزارت بهداشت ادامه داد: پس از ماه مبارك رمضان، وزیر بهداشت همراه تیمی از وزارتخانه به منظور بررسی پیشرفت اقدامات مربوط به اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها از سه دانشگاه علوم پزشكی مربوطه بازدید به عمل آورده و از نزدیك در جریان امور قرار می‌گیرند.

وی با بیان این كه در فاز نخست اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها، پانصد و 14 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند، افزود: بر این اساس 17 شهر بین 20 تا 50 هزار نفر از سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح پزشك خانواده شهری انتخاب شده‌اند. همچنین مقرر شده به دنبال استقرار كامل تیم سلامت، اطلاع رسانی به عموم مردم صورت گرفته و مردم با مراجعه به مراكز بهداشتی درمانی، پزشك خانواده خود را انتخاب كرده و انجام ویزیت پایه آغاز شود.

به گفته مدیرگروه ساختارسطح اول وزارت بهداشت، در طرح پزشك خانواده شهری برای هر 10 هزار نفر چهار پزشك، دو پرستار، دو ماما، سه نفر بهداشت خانواده، یك نفر بهداشت محیط، یك روانشناس بالینی، یك كارشناس تغذیه و ... تیم سلامت را تشكیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha