محققان در ماه نوامبر گزارش دادند که دو بیمار، یک مرد و یک زن، پس از مصرف دارو برای درمان آرتروز، رشد مجدد حداقل برخی از موهای خود را مشاهده کردند.

داروی آرتروز به رشد مجدد موها کمک می کند

سلامت نیوز:محققان در ماه نوامبر گزارش دادند که دو بیمار، یک مرد و یک زن، پس از مصرف دارو برای درمان آرتروز، رشد مجدد حداقل برخی از موهای خود را مشاهده کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، در بیماری موسوم به alopecia universalis که در آن سیستم ایمنی بدن افراد به فولیکول های مو حمله می کند و منجر به از بین رفتن مو در کل بدن می شود؛ اما این مرد و زن پس از مصرف داروی tofacitinib آرتریت، شاهد رشد مجدد مو در پوست سر، ابرو و در زیر بغل خود می شوند.

با این حال، این دارو دارای عوارض جانبی است. استفاده طولانی مدت از tofacitinib با توجه به گزارش شرکت سازنده آن، باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت های جدی و همچنین پارگی معده و روده می شود.

با این حال، این یافته های جدید برای بیماران امیدواری ایجاد می کند. دکتر دوریس دی، متخصص پوست در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، که در این مطالعه شرکت نداشت، بیان کرد: «از دست دادن مو واقعا اعتماد به نفس را تحت تاثیر قرار می دهد. با مطالعه چگونگی اثرگذاری tofacitinib، محققان بهتر می توانند درک کنند چه نقصی موجب می شود که  افراد ریزش مو را تجربه کنند و سپس قادر به توسعه درمان های جدید با اثرات جانبی کمتری خواهند بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha