مسئول سامانه مجازی پذیرش بیماران نیازمند به خدمات PET/CTبیمارستان شریعتی در تشریح طرح تسریع در امور پذیرش بیماران نیازمند این خدمت، گفت: تاکنون ۱۲۰۰ بیمار داخلی و ۵۰ بیمار خارجی از طریق این سامانه پذیرش شده‌اند.

طرح تسریع در امور پذیرش بیماران نیازمند "پت اسکن" در بیمارستان شریعتی تهران

سلامت نیوز:مسئول سامانه مجازی پذیرش بیماران نیازمند به خدمات PET/CTبیمارستان شریعتی در تشریح طرح تسریع در امور پذیرش بیماران نیازمند این خدمت، گفت: تاکنون ۱۲۰۰ بیمار داخلی و ۵۰ بیمار خارجی از طریق این سامانه پذیرش شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، درپی برگزیده شدن طرح تسریع در امور پذیرش بیماران نیازمند به خدمات PET/CT بیمارستان شریعتی در فصل نخست جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه، مختاری مسئول این طرح به بیان چگونگی راه‌اندازی این سامانه پرداخت و گفت: پت اسکن بیمارستان شریعتی از فروردین سال ۹۳ راه‌اندازی شد و چون تنها مرکز دولتی ارائه دهنده این خدمت در کشور است، بیماران بسیاری از سراسر کشور به آن مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به فرآیند انجام پت اسکن گفت: ابتدا بیماران باید مدارک خود را حضوری می‌آوردند تا پزشکان امکان انجام پت اسکن را بررسی کنند و پس از تأیید دوباره یک ماه بعد برای انجام آن مراجعه می‌کردند و درنهایت جواب اسکن نیز حضوری در اختیارشان قرار می‌گرفت. به ‌این ‌ترتیب یک بیمار سرطانی با همراهان خود حدود شش سفر بین شهری داشت.

مختاری، هدف از اجرای این طرح را ایجاد فضای آرام و مطمئن برای بیماران و آسان‌تر شدن فرآیند پذیرش دانست و افزود: بارها شاهد بیمارانی بودم که در فصل‌های گرم و سرد سال برای استفاده از این خدمت مجبور بودند در فضای سبز مقابل بیمارستان چادر بزنند و این رفت‌وآمدها علاوه بر هزینه بسیاری که بر دوش آنان می‌گذاشت و شرایط نامناسبی که برای مراقبت از بیماران سرطانی ایجاد می‌کرد، موجب معطلی و صرف وقت زیاد آنان هم می‌شد ازاین‌رو به ذهنم رسید که این پروسه را به ‌نوعی حذف کنم.

وی افزود: در نتیجه سایتی راه‌اندازی کردم که  بیماران می‌توانند اسناد و مدارک پزشکی خود را از طریق آن ارسال کنند و پس از تأیید اندیکاسیون انجام پت اسکن توسط اساتید به آنان نوبت داده می‌شود تا در همان روز، مراجعه کنند و سپس نتیجه برایشان ارسال می‌شود.

مسئول طرح نوآورانه، با اشاره به مسائلی که در اجرای این طرح وجود داشت، افزود: طبیعی است شروع هر کاری با مخالفت‌هایی همراه است. برای راه‌اندازی این سامانه نیز با کمک دکتر امامی و دکتر افتخاری فرمی را طراحی کردم که با توجه به آن و اسنادی که همراه آن ارسال می‌شود، پزشکان بتوانند تشخیص‌های لازم را داشته باشند. این فرم را با هماهنگی رییس بخش در سایت مرکز قرار دادم.

وی با اشاره به پذیرش اینترنتی یکهزار و ۲۰ بیمار تاکنون افزود: هر چند این طرح بدون هیچ گونه هزینه‌ای عملی شد، ولی فواید زیادی از جمله کاهش حداقل ۶۰۰۰ سفر بین استانی را داشت و بیماران می‌توانند در محیط آرام خانه و بدون دغدغه‌های دیگر مانند صرف هزینه، ایستادن در صف‌های طولانی نوبت و... پذیرش شوند.

مختاری اجرای این طرح را در توسعه توریسم درمانی مؤثر دانست و افزود: حدود ۵۵ بیمار خارجی از کشور عراق پذیرش شدند. پیش ‌از این بیماران عراقی به سوریه و ترکیه می‌رفتند، چون نمی‌توانستند چندین بار به این مرکز مراجعه کنند. ولی با راه‌اندازی این سامانه می‌دانند که حداکثر به مدت دو روز در ایران خواهند بود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی با اشاره به یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح گفت: با کاهش مراجعه حضوری بیماران، پرسنل می‌توانند رسیدگی بهتری به متقاضیان دیگر داشته باشند و حقوق بیماران حضوری نیز باکیفیت بهتری رعایت می‌شود.

وی در جمع‌بندی سخنان خود به ارزیابی جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه پرداخت و گفت: اینکه یک نفر مانند دکتر ترابی در روزمرگی‌های کاری به افراد می‌گوید به دنبال خلق ایده‌های جدید و نوآوری باشید تا شرایط را بهتر کنید، بسیار قابل ‌ستایش است. البته من برای شرکت در جشنواره این طرح را ارائه نکردم و صرفاً هدفم رعایت حقوق بیماران بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha