پژوهشگران تاکید دارند که نباید هر گونه تغییر رفتار به مانند فعال شدن غیرطبیعی را نوعی از جنون خفیف تصور کرد، زیرا در مواردی اتفاقاتی برای فرد رخ می‌دهد که به صورت طبیعی به او انرژی می‌دهد و چنین مواردی را نباید با جنون خفیف اشتباه گرفت

بسیاری از افراد افسرده، دوران کوتاهی از جنون خفیف را تجربه می‌کنند

پژوهشهای جدید نشان داد: در حدود 40 درصد از بیماران مبتلا به افسردگی ماژور، دورانی از جنون را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند.

به گزارش (ایسنا) پژوهشگران انستیتوی ملی سلامت روان در آمریکا گزارش دادند که چنین بیمارانی در واقع به «subthreshold hypomania» مبتلا می‌شوند. نوع خفیفی از جنون که تنها چند روز به طول می‌انجامد و زمینه را برای ابتلا به اختلال روانی دو قطبی فراهم می‌کند.

در این نوع از جنون خفیف، فرد به شدت فعال شده و انرژی بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد، کمتر می‌خوابد و به سرعت هیجان زده می‌شود. همچنین این گروه از بیماران دارای زمینه مناسبی برای ابتلا به بیماری دو قطبی نیز هستند. اگر چه این نوع از جنون تنها چند روز محدود به طول می‌انجامد، اما تکرار پذیر بوده و امکان عود آن وجود دارد.

پژوهشگران تاکید دارند که نباید هر گونه تغییر رفتار به مانند فعال شدن غیرطبیعی را نوعی از جنون خفیف تصور کرد، زیرا در مواردی اتفاقاتی برای فرد رخ می‌دهد که به صورت طبیعی به او انرژی می‌دهد و چنین مواردی را نباید با جنون خفیف اشتباه گرفت.

گفتنی است، نتایج این تحقیق در ژورنال آمریکایی روانپزشکی منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha