فاز دوم آزمایش بالینی واکسن ابولا توسط پژوهشگران چینی، در سیرالئون آن را مثبت و موثر نشان می دهد.

آزمایش موفقیت آمیز واکسن چینی ابولا

سلامت نیوز: فاز دوم آزمایش بالینی واکسن ابولا توسط پژوهشگران چینی، در سیرالئون آن را مثبت و موثر نشان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آکادمی علوم پزشکی نظامی چین با اعلام این مطلب افزود: واکسن ابولا ( "rAd5-EBOV" ) نخستین واکسن ساخت چین است که مجوز آزمایش بالینی در خارج از این کشور را یافته است.

این آزمایش نشان می دهد واکسن ایمن است و با استفاده از آن، بیماران در بدنشان آنتی بادی علیه ویروس ابولا ایجاد می شود. این واکسن تغییر ساختار داده شده براساس نوع ژن جهش یافته سال 2014 این ویروس ساخته شده است و به ویژه، ویروس شیوع یافته در غرب آفریقا را هدف قرار می دهد.

ویروس ابولا نخستین بار در سال 1976 شناسایی شد و از سال 2013 تا امسال بیشترین شیوع را داشته است. این بیماری بیش از 28 هزارتن را درغرب آفریقا مبتلا کرده و بیش از11 هزار تن را به کام مرگ فرستاده است و بیشترین کشته های این ویروس درلیبریا، سیرالئون و گینه بوده اند.

این بیماری برای اولین بار از یکی از رودخانه‌های کشور جمهوری دموکراتیک کنگو (زئیر) گرفته شده است. نشانه‌های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. معمولاً حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه ها به دنبال این موارد می‌آیند. دراین زمان، مبتلایان دچارخونریزی می‌شوند. این ویروس از طریق تماس با خون یا مایعات بدن آلوده منتقل می‌شود.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha