داروی سینووكس مورد استفاده بیماران MS در داخل تولید می‌شود كه از نظر كمی و كیفی پاسخگوی نیاز كشور است. متخصصان مربوطه نیز این امر را تایید می‌كنند اما به منظور رفاه حال بیماران واردات داروی خارجی این بیماران (آوونكس) قطع نشده اما برای حمایت از تولید داخل یارانه داروی داخلی و خارجی این بیماران یكسان شده است.

گران شدن داروهای سرطانی را تایید نمی‌كنم

سلامت نیوز:معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در رابطه با برخی مباحث مطرح شده مبنی بر گران شدن داروهای سرطانی و برخی داروهای بیماران خاص گفت: یارانه داروهای سرطانی و بیماران خاص برقرار است و گران شدن این داروها را تایید نمی‌كنم.

به گزارش ایسنا، دكتر احمد شیبانی در حاشیه مراسم روز پزشك گفت: داروهای بیماران خاص كه مشابه تولید داخل نیز دارند، یارانه‌هایشان قطع نشده بلكه یكسان شده است.

وی در رابطه با اظهارات مطرح شده مبنی بر قطع یارانه داروی آوونكس برای بیماران MS به ایسنا گفت: داروی سینووكس مورد استفاده بیماران MS در داخل تولید می‌شود كه از نظر كمی و كیفی پاسخگوی نیاز كشور است. متخصصان مربوطه نیز این امر را تایید می‌كنند اما به منظور رفاه حال بیماران واردات داروی خارجی این بیماران (آوونكس) قطع نشده اما برای حمایت از تولید داخل یارانه داروی داخلی و خارجی این بیماران یكسان شده است.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در رابطه با حق فنی داروخانه‌ها نیز به ایسنا گفت: بر اساس قانون سازمان نظام پزشكی، دریافت حق فنی در داروخانه‌های بخش خصوصی قانونی است.

وی همچنین در رابطه با بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها نیز گفت: بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها از رقم بالایی برخوردار است باید مسئولان بیمه این مشكل را برطرف كنند. ما نیز به طور مرتب این موضوع را پیگیری می‌كنیم، ادامه این روند مشكلاتی را در تامین و تدارك دارو ایجاد و گردش مالی و اقتصادی دارو را متزلزل می‌كند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در پایان در رابطه با چگونگی كنترل انجام شده بر روی برنج‌های وارداتی نیز گفت: كنترل كیفی برنج‌های وارداتی طبق روال گذشته برقرار است و در مبادی ورودی نمونه برداری و آزمایش‌های لازم از این برنج‌ها به عمل می‌آید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha