سرانه سلامت كشوری مثل آمریكا 15 درصد است. ولی امید به زندگی در این كشور معادل امید به زندگی در ایران است. چون سرانه‌شان را خوب هزینه نمی‌كنند. در حالی كه در كشور ژاپن با سرانه پایین‌تر از امریكا امید به زندگی 80 سال است. بنابراین باید برای نتیجه‌گیری بهتر از سرانه با اتخاذ تدابیری، همزمان با افزایش سرانه، سیستم بهره‌برداری از آن را هم ارتقاء داد.

سرانه درمان باید به همراه سیستم بهره‌برداری از آن، ارتقاء یابد
سلامت نیوز:افزایش سرانه درمان و سلامت بدون ارتقاء سیستم بهره‌برداری از آن كارآیی لازم را نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا دكتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ضمن بیان این مطلب گفت: اگر سرانه را افزایش دهیم ولی سیستم بهره‌برداری از آن كارایی لازم را نداشته و نشت داشته باشد، به نتیجه مطلوب كه ارتقاء سطح درمان و خدمات سلامت به مردم است، نمی‌رسیم.

وی افزود: در وزارت بهداشت، سیستم بهره برداری از سرانه درمان تحت عنوان «نظام ارجاع» تعریف و تبیین شده است و اگر این سرانه در مسیر نظام ارجاع هزینه شود، منجر به كاهش هزینه‌ها از جیب مردم و افزایش خدمات رسانی و كارآمدی در نظام سلامت و رضایتمندی مردم می‌شود.

وزیر بهداشت با اعلام این كه هم‌اكنون سرانه سلامت در كشور 6/5 درصد است، گفت: به لحاظ رقمی، این سرانه معادل 6500 تومان برای هر فرد جامعه است كه اگر بخواهیم به جایی برسیم كه هیچ‌كس از جیب خودش برای درمان مبلغی نپردازد، باید این سرانه به 10 درصد برسد.

دكتر دستجردی، ایران را در بین كشورهای جهان جزو كشورهای متوسط از نظر سرانه درمان دانست و اظهار داشت: سرانه سلامت كشوری مثل آمریكا 15 درصد است. ولی امید به زندگی در این كشور معادل امید به زندگی در ایران است. چون سرانه‌شان را خوب هزینه نمی‌كنند. در حالی كه در كشور ژاپن با سرانه پایین‌تر از امریكا امید به زندگی 80 سال است. بنابراین باید برای نتیجه‌گیری بهتر از سرانه با اتخاذ تدابیری، همزمان با افزایش سرانه، سیستم بهره‌برداری از آن را هم ارتقاء داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha