چشم‌پزشک کی‌ می‌آید؟ متخصص ریه کی در بیمارستان حاضر می‌شود؟ پزشکان متخصص چه تعهدی در قبال بیمارستان دارند؟ پزشک فردا می‌آید. از هفت صبح تا 12 شب می‌آید. هر ساعتی دلش بخواهد! این پاسخی است که پرستارهای بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی در اغلب موارد به بیمار و همراهانش می‌دهند؛ دولتی و غیردولتی هم تفاوتی ندارد.

حضور دلبخواهی پزشکان متخصص در بیمارستان ها

سلامت نیوز:چشم‌پزشک کی‌ می‌آید؟ متخصص ریه کی در بیمارستان حاضر می‌شود؟ پزشکان متخصص چه تعهدی در قبال بیمارستان دارند؟ پزشک فردا می‌آید. از هفت صبح تا 12 شب می‌آید. هر ساعتی دلش بخواهد! این پاسخی است که پرستارهای بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی در اغلب موارد به بیمار و همراهانش می‌دهند؛ دولتی و غیردولتی هم تفاوتی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه فرهیختگان نوشت: بیماری را تصور کنید که بعد از یک سانحه رانندگی به اورژانس بیمارستان و از آنجا به بخش آی‌سی‌یو منتقل شده است؛ یا بیمار بدحالی را در نظر بگیرید که هنوز علت بدحالی با نوع بیماری‌اش مشخص نشده و در حالتی بلاتکلیف در بخش آی‌سی‌یو یا حتی اورژانس نگهداری می‌شود. بیمار ساعت پنج عصر به بیمارستان منتقل شده، یک سرم به او وصل شده، چند آزمایش گرفته شده و در انتظار آمدن پزشک متخصص است. رزیدنت‌ها او را معاینه سطحی می‌کنند، پرستارها به سرم بیمار یک آرام‌بخش تزریق می‌کنند و بیمار باید در انتظار آمدن پزشک متخصص بماند.

چشم بیمار تصادفی حالتی وحشتناک به خود گرفته، ریه‌هایش آسیب دیده، درد شدیدی در ناحیه سینه احساس می‌کند و با هر تکان، این درد تشدید می‌شود. این بیمار باید هم از طرف چشم‌پزشک و هم از سوی متخصص ریه، ویزیت شود تا تصمیم گرفته شود که چه کاری باید برایش انجام شود. پرستاران حتی نمی‌توانند چشم این بیمار را که خون پشت مژه‌هایش لخته شده و جلوی دیدش را گرفته، شست‌‌و‌شو بدهند و منتظر حضور چشم‌پزشک و دستور او هستند.

چشم‌پزشک کی‌ می‌آید؟ متخصص ریه کی در بیمارستان حاضر می‌شود؟ پزشکان متخصص چه تعهدی در قبال بیمارستان دارند؟ پزشک فردا می‌آید. از هفت صبح تا 12 شب می‌آید. هر ساعتی دلش بخواهد! این پاسخی است که پرستارهای بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی در اغلب موارد به بیمار و همراهانش می‌دهند؛ دولتی و غیردولتی هم تفاوتی ندارد. اما اگر بیمار در این زمان از‌دست‌رفته، چشمش را از دست بدهد چه کسی پاسخگو است؟ هیچ‌کس! چراکه نه قصوری صورت گرفته و نه اتفاقی خلاف روال همه بیمارستان‌ها افتاده است.

اگر بیمار نیاز به درمانی داشته باشد که باید در همان ساعات اولیه انجام شود، چه؟ اگر بیمار با درمان‌های اولیه پرستاران، ظاهرا به حالت استیبل برسد، اما در واقع نیاز به عمل جراحی فوری داشته باشد، با توجه به اینکه تشخیص انجام این عمل جراحی، صرفا با تشخیص پزشک متخصص است، اگر تا رسیدن پزشک به بیمارستان، بیمار جانش را از دست بدهد، باید از بیمارستان شاکی بود یا پزشک متخصص؟ پزشکان متخصص باید روزی یک بار به بیمارستان سر بزنند که این روزی یک بار به دلخواه پزشک است که در کلینیک یا مطب خودش یا مشغول عمل جراحی در بیمارستان دیگری نباشد و وقت آزادش را برای سر زدن به بیمارستان در نظر بگیرد. قانونی برای این حضور وجود ندارد. بیماران بستری‌شده از هفت صبح تا آخر شب باید منتظر باشند تا ببینند پزشک متخصص چه زمانی بیکار می‌شود تا سری هم به بیمارش در بیمارستان بزند و این بی‌ضابطه‌ای، خیلی بی‌سر و صدا، جان بیماران را تهدید می‌کند.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha