سال گذشته تحلیل وضعیت HIV در كشور انجام شد و براساس نتایج آن برنامه سوم كشوری مبارزه با این بیماری به كمك سازمان‌های شریك در كنترل این بیماری مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و دیگر سازمانها و دستگاه‌های ذیربط تدوین شده و بزودی برای تصویب و اجرا به هیأت دولت می‌رود.

برنامه سوم كشوری مبارزه با ایدز بزودی به هیأت دولت می‌رود
سلامت نیوز:برنامه سوم كشوری مبارزه با ایدز كه بازه زمانی 89 تا 94 را در بر می‌گیرد، تدوین شده و به زودی برای تصویب و اجرا تقدیم هیأت دولت می‌شود. 
دكتر عباس صداقت رییس اداره ایدز در گفتگو با پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب‌دا با اعلام این خبر گفت: سال گذشته تحلیل وضعیت HIV  در كشور انجام شد و براساس نتایج آن برنامه سوم كشوری مبارزه با این بیماری به كمك سازمان‌های شریك در كنترل این بیماری مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و دیگر سازمانها و دستگاه‌های ذیربط تدوین شده و بزودی برای تصویب و اجرا به هیأت دولت می‌رود.
وی افزود: اجزاء برنامه سوم ایدز، پایش و ارزیابی و بودجه‌ریزی كامل شده و با طرح مسأله در حضور وزیر بهداشت و تكمیل برنامه، با نظرات ایشان تقدیم هیأت دولت خواهد شد.
صداقت تأكید بر پیشگیری، آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی، كنترل بیماری‌های آمیزشی، آموزش مقابله با رفتارهای پرخطر مانند مصرف مواد روانگردان، درمان و تحویل داروهای اساسی به بیماران، نظام مراقبت از بیماری، توجه به زنان، تقویت پژوهش‌های كاربردی در زمینه ایدز و حمایت اجتماعی بیماران را اهم محورهای برنامه سوم كشوری مبارزه با ایدز اعلام كرد.
گفتنی است در تدوین برنامه سوم كشوری مبارزه با ایدز، سازمان‌ها و ارگان‌هایی نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و سایر ارگان‌های ذیربط با وزارت بهداشت همكاری داشته‌اند.
لازم به ذكر است برنامه اول كشوری مبارزه با ایدز از سال 81 تا 86 به مدت 5 سال و برنامه دوم نیز از سال 86 تا 89 به مدت سه سال و همسو با برنامه چهارم توسعه اجرایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha