رییس انجمن آسیب‌شناسی ایران گفت: جامعه کنونی مواجه با آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف مشروبات الکلی است.

اختلالات روانی و مصرف الکل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند

سلامت نیوز:رییس انجمن آسیب‌شناسی ایران گفت: جامعه کنونی مواجه با آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف مشروبات الکلی است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کوروش محمدی در کارگاه آموزشی راهکارهای مقابله‌ای و پیشگیری دانش‌مدار تولید، توزیع و مصرف مشروبات الکی اظهار کرد: اختلالات روانی و مصرف الکل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و متأسفانه بسیاری از افراد برای کاهش رنج و اختلالات به سمت مصرف الکل روی می‌آورند.

وی افزود: جامعه کنونی با آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف مشروبات الکلی مواجه است و متأسفانه حجم عظیمی از مصرف مشروبات الکی توسط قشر جوان جامعه است.

محمدی کسب اطلاعات درباره مشروبات الکلی و عوارض آن را عامل مهم در پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی دانست و گفت: افزایش مهارت‌های زندگی و شخصی، افزایش احترام و عزت نفس خود، تنظیم اهداف زندگی، افزایش توانایی توانایی مقابله و مدیریت استرس خود و یادگیری نه گفتن و مقابله با فشار همسالان نیز از جمله عوامل پیشگیری از مصرف مشروبات الکی است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در مهارت‌های اجتماعی و برقراری رابطه با دیگران ضعیف هستند، به دلیل فرار و انزوا به مصرف الکل می‌پردازند.

محمدی با اشاره به عوامل تحریک‌کننده گرایش به مشروبات الکلی، تصریح کرد: ابتلا به اختلالات روانی، هیجان‌خواهی بالا، ضعف در مهارت‌های اجتماعی،  و عزت نفس پایین و داشتن نگرش مثبت به الکل از جمله عوامل تحریک‌کننده گرایش به مشروبات الکلی است.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha