عفونت ادراری در نوزادان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا این عفونت سر منشأ عفونت خونی در كودكان زیر یك سال است.

درمان نكردن به موقع عفونت ادراری در نوزادان موجب زخم كلیه می‌شود
سلامت نیوز: یك متخصص بیماری‌های عفونی اطفال گفت: درمان نكردن به موقع عفونت ادراری در نوزادان موجب زخم كلیه می‌شود و طولانی‌تر شدن زردی در طفل از عوارض عفونت ادراری در نوزادان است.

ثمیله نوربخش در گفت‌وگو با فارس درباره عفونت ادراری در نوزادان اظهار داشت: عفونت ادراری در نوزادان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا این عفونت سر منشأ عفونت خونی در كودكان زیر یك سال است.

وی بی‌حالی، تب، اسهال، بی‌اشتهایی و بدبویی ادرار را از علایم شایع عفونت ادراری در نوزادان دانست.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی اطفال در ادامه اظهارات خود با اشاره به علایم دیگر عفونت ادراری در نوزادان، افزود: اسهال مزمن و استفراغ از دیگر علایم عفونت ادراری در نوزادان است ضمن اینكه بی‌قراری نوزاد مهمترین علامت عفونت ادراری در طفل است.

وی راهكار اصلی پیشگیری از عفونت ادراری در نوزادان را مراقبت و درمان مادرانی كه به عفونت ادراری مبتلا هستند، دانست و اظهار داشت: عفونت ادراری مادر در دوران بارداری در رشد جنین اختلال ایجاد می‌كند، از این رو از داخل رحم مادر از جنین سونوگرافی می‌كنند اگر كلیه جنین بزرگتر از حد معمول و مسیر ادراری تنگ شده باشد، جنین پس از به دنیا‌ آمدن مستعد عفونت ادراری می‌شود.

نوربخش با بیان اینكه عفونت ادراری در نوزادان نسبتاً شدید‌تر است و التهاب مجرای ادرار موجب تشدید عفونت ادراری در نوزاد می‌شود، افزود: عدم به موقع درمان عفونت ادراری در نوزادان موجب "زخم كلیه " می‌شود و به دنبال آن عملكرد كلیه در نوزاد را كم می‌كند.

وی طولانی‌ شدن بیماری زردی در نوزادان را از عوارض عفونت ادراری در نوزاد دانست.

این فوق تخصص عفونی اطفال توصیه كرد: بهتر است در نحوه شست‌وشوی دختران نهایت دقت برای جلوگیری از عفونت ادراری در نظر گرفته شود، مدت زمان پوشك نوزاد زیاد نباشد همچنین سعی شود ختنه كردن پسران تا یك ماهگی صورت گیرد چرا كه این اقدام از بروز عفونت ادراری جلوگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha