نمایندگان جامعه کارگری نسبت به تصمیم رئیس جمهوری برای تخصیص منابع مربوط به درمان سازمان تامین اجتماعی در اجرای بیمه سلامت از خود واکنش نشان دادند.

واکنش تند نمایندگان جامعه کارگری به تصمیم رئیس جمهور

سلامت نیوز: نمایندگان جامعه کارگری نسبت به تصمیم رئیس جمهوری برای تخصیص منابع مربوط به درمان سازمان تامین اجتماعی در اجرای بیمه سلامت از خود واکنش نشان دادند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ناصر برهانی رئیس کمیسیون نظارت بر امر بیمه و درمان استان تهران و رئیس هماهنگی تشکیلات کارگری در همایش امتنان از پزشکان نمونه در عرصه سلامت و اصلاح فرهنگ مصرف دارو با اشاره به اینکه 9/27 درصد حق بیمه کارگران به درمان اختصاص داده می شود گفت: تا امروز هیچ کس به ما کمک نکرده است از اینرو همه سرمایه های سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و مستمری بگیران آن است.


وی با بیان اینکه تجمیع بیمه ها تصمیم مقامات ارشد نظام است تاکید کرد: البته آنچه که مقامات ارشد دنبال می کنند به بیمه هایی مربوط می شود که از منابع دولتی استفاده می کنند بنابراین سازمان تامین اجتماعی که همه سرمایه های ان مربوط به بیمه شدگان ان است مدنظر مسئولان نیست .

برهانی تاکید کرد : جامعه کارگران دنبال استقلال تامین اجتماعی هستند چراکه این سازمان یک سازمان بین نسلی است و هیچ مقامی نمی تواند در امورات آن دخالت کند .
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی هم اکنون هیئت امنایی اداره می شود بر لزوم تشکیل شورای عالی تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: متاسفانه به این مهم هیچ گاه توجه نشده است چراکه اگر این شورا تشکیل شود باید شرکای اجتماعی دولت نیز برای تصمیم گیری در ان حضور داشته باشند .


برهانی با بیان اینکه طرح تحول سلامت هزینه های درمان را در سازمان تامین اجتماعی  از 5 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان افزایش داده است به دستور اخیر رئیس جمهوری برای جداکردن صندوق درمان این سازمان و هزینه منابع مربوط به ان در طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود : این روند سازمان تامین اجتماعی را با اسیب جدی روبرو می کند.


وی کل مبلغی را که دولت برای یارانه ها پرداخت می کند 3 هزار 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این درحالی است که سازمان تامین اجتماعی 5 هزار میلیارد تومان مستمری می پردازد از اینرو از مقامات دولتی می خواهیم دست تو جیب منابع این سازمان نکنند چرا که حق الناس است .


برهانی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری همواره در شعارهای تبلیغاتی خود موضوع حمایت از کارگران را مطرح می کرده است افزود: ما از اقای روحانی انتظار داریم پایبند به شعارهای خود باشد .


وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست محافظ حق و حقوق کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی باشند و اجاز ندهند کسی وارد حریم تامین اجتماعی شود .


برهانی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هیچ نیازی به تصویب بودجه در دولت ندارد تاکید کرد : این سازمان دولتی نیست و نمی خواهیم دولتی شود .
وی مجموع بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را بالغ بر 120 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: دولت در طول برنامه پنجم موظف به پرداخت این میزان بدهی به سازمان تامین اجتماعی است که متاسفانه تاکنون در این خصوص اقدامی نکرده است .


در این مراسم معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس کانون پیشکسوتان کشور برخورد علمی با مسائل کشور را بسیار با اهمیت دانست و گفت : در بسیار از موارد نباید احساسی عمل شود .


حسن صادقی حذف یارانه ها را یک برخورد علمی ندانست و تاکید کرد : درصورتی که این اتفاق می افتاد دهک های پایین جامعه سقوط می کردند .


وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول سلامت هزاران میلیارد تومان هزینه کرده و اکنون برای تامین منابع مالی آن به فروش اوراق مشارکت روی آورده است گفت: باید بپذیریم این طرح که باعث هدر رفت بودجه و درآمدهای کشور شده در عمل موفقیت امیز نبوده است.


صادقی با تاکید بر اینکه تلفیق منابع درمانی صندوق های بیمه ای اصلا به صلاح نیست این تصمیم را ناشی از گفتمان احساسی و هیجانی وزیر بهداشت اعلام کرد و گفت: آنچه که در این حوزه اتفاق افتاده یک اشتباه فاحش بشمار می آید و استقلال تامین اجتماعی را مخدوش می کند .


وی شکایت به دیوان عدالت اداری را یکی از راه های پیش روی جامعه کارگری دانست و افزود: همچنین تلاش خواهیم کرد از طریق رسانه ها نظرات بیمه شدگان و کارگران را اعلام و جامعه را آگاه کنیم .


صادقی با اشاره به اینکه صبر جامعه کارگری دارای یک حدومرزی مشخص است از مجلس و دولت می خواهیم از این صبوری کارگران سوءاستفاده نکنند.
وی تاکید کرد : درصورت ادامه این روند تشکیلات کارگری تمام قد دربرابر انها خواهد ایستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha