یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 202424

کارشناس ارشد محیط زیست گفت: استفاده از انرژی‌های پاک و کارآمد، غذاهای سالم و حمل و نقل پایدار از اقدامات مثمر ثمر در مقابله با تغییر اقلیم است.

با تغییر اقلیم چه کنیم؟

سلامت نیوز:کارشناس ارشد محیط زیست گفت: استفاده از انرژی‌های پاک و کارآمد، غذاهای سالم و حمل و نقل پایدار از اقدامات مثمر ثمر در مقابله با تغییر اقلیم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛مونا احمدی کارشناس ارشد محیط زیست   درباره اقدامات لازم برای مقابله با تغییر اقلیم اظهار داشت: فعالیت های بسیاری را می توانیم در قبال تغییر اقلیم برای حفاظت از خود، خانواده و نسل آینده انجام دهیم.


وی با بیان این که سیستم‌های حمل و نقل ناکارآمد، آلوده کننده هستند، افزود: دی‌اکسیدکربن به عنوان یکی از عوامل انتشار گازهای گلخانه‌ای و تشدید کننده پدیده تغییر اقلیم از طریق سیستم‌های حمل‌ونقل ناکارآمد، وارد اتمسفر شده و از این طریق به محیط زیست و سلامت تمامی موجودات آسیب وارد می‌شود.
کارشناس ارشد محیط زیست تأکید کرد: بنابراین باید به جای استفاده از خودروها، از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده و یا پیاده‌روی کنیم، چرا که این موضوع باعث  کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن شده و به بهبود هوایی سالم و کاهش چاقی و سایر بیماری‌ها کمک خواهد کرد.


احمدی درباره سیستم‌‌های تولید انرژی و غذای نامناسب به عنوان عامل دیگر تشدید پدیده تغییر اقلیم، گفت: دام‌ها مقدار بسیاری از گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کنند، با کاهش مصرف و تولید گوشت قرمز، افزایش میوه و سبزیجات خصوصا در نواحی پرجمعیت، انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر و بیماری‌های قلبی و زمینه ابتلا به سرطان هم کاهش می‌یابد.


وی در پایان تأکید کرد: انتخاب سیستم‌های انرژی‌ پاک و کارآمدتر، راه موثری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

       
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha