یکی از دلایل کاهش شنوایی می تواند بیماری اوریون باشد به این صورت که اوریون می تواند با درگیری حلزون گوش باعث شدیدترین کاهش شنوایی به خصوص کاهش شنوایی یک طرفه در کودکان شود .

«اوریون» شایعترین علت ناشنوایی یکطرفه اکتسابی کودکان
سلامت نیوز:کاهش یا قطع ناگهانی شنوایی می تواند به علل مختلفی باشد البته تعریف قابل قبول این حالت، کاهش شنوایی 30 دسی بل یا بیشتر در طول 12 ساعت می باشد که یکی از دلایل این کاهش شنوایی در کودکان می تواند بیماری اوریون باشد.

دکتر ابراهیم رزم پا متخصص گوش، حلق و بینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- واحد علوم پزشکی ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: مشخصه بیماری ، کاهش شنوایی در تمام فرکانس‌های شنیداری می باشد و معمولا بیمار هنگام صحبت با تلفن متوجه آن می شود و گاه بیمار صداهای پوپ مانندی می شنود و حتی برخی مواقع با این صدا از خواب بیدار می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش شنوایی می تواند بیماری اوریون باشد به این صورت که اوریون می تواند با درگیری حلزون گوش باعث شدیدترین کاهش شنوایی به خصوص کاهش شنوایی یک طرفه در کودکان شود .

به گفته وی، اوریون شایع ترین علت ناشنوایی یک طرفه اکتسابی در کودکان است البته اغلب این بیماران در معرض شرایط پراسترس نیز قرار داشته اند.

این متخصص گوش، حلق و بینی در ادامه تغییرات محیطی (مانند اعمال جراحی ، استرس و مسافرت)، بیماری ویروسی، اختلالات ایمونولوژیک را از دیگر علل کاهش شنوایی دانست و افزود: حدود دو سوم بیماران مبتلا به ناشنوایی عصبی ممکن است بدون درمان مشخص کاملا بهبود یابند و تجویز دارو در دیگر بیماران هم از جمله راه های درمانی محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha