رئیس سازمان جهاد کشاورزی از ورود ویروس جدید آنفولانزای فوق حاد پرندگان به مازندران و آلودگی قریب به 10روستای استان به این ویروس خبر داد.

آلودگی 10 روستای مازندران به آنفلوآنزای پرندگان

سلامت نیوز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی از ورود ویروس جدید آنفولانزای فوق حاد پرندگان به مازندران و آلودگی قریب به 10روستای استان به این ویروس خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دلاور حیدرپور در حاشیه جلسه کنترل آنفلوآنزای پرندگان در استانداری مازندران اظهار کرد: با ورود پرندگان مهاجر از سیبری متاسفانه ویروس جدیدی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وارد استان شد. این ویروس مانند نوع قبلی نیست اما خطر آن هنوز برای انسان ها ثابت نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر تنها یک واحد صنعتی آلوده به این ویروس شده که اقدامات بهداشتی لازم در این مورد صورت گرفته است.

حیدرپور خاطرنشان کرد: قریب به 10 روستا نیز در شهرستان ها درگیر این ویروس شده اند که اقدامات لازم توسط دامپزشکی صورت گرفته و کانون های آلوده پاکسازی شده است.

وی با ذکر این نکته که در شرایط کنونی پرورش دهندگان بومی و سنتی ماکیان باید دقت لازم را در صورت مشاهده علایم بیماری داشته باشند، گفت: این افراد باید به محض رویت علایم بیماری به نزدیک ترین مرکز خدمات کشاورزی جهاد کشاورزی و یا دامپزشکی مراجعه کرده تا معاینات لازم صورت گیرد و در صورت وجود آلودگی برابر مقررات بهداشتی به معدوم سازی اقدام کنند تا بیماری در کانون کنترل شده و گسترش نیابد. واحدهای صنعتی نیز نظارتهای بهداشتی خود را افزایش دهند و در پخت ماکیان دقت عمل به خرج دهند و با درجه حرارت بالا آن را طبخ کرده تا مشکلی ایجاد نشود.

حیدرپور یادآور شد: در جلسه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استانداری مازندران نیز مبنا برآن شد تا اعتباراتی برای آن دسته پرورش دهندگان ماکیان که با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد روبه رو بوده و مجبور به معدوم سازی شده اند در نظرگرفته شود. پس از کارشناسی لازم و مشخص شدن میزان خسارت، هزینه تلفات به پرورش دهندگان تخصیص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران افزود: با وضعیت فعلی کماکان شکار پرندگان و خرید و فروش آنها ممنوع است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha