ساختمان‌ اسكان پزشكان مركز قلب و عروق مركز شهید رجایی شامل 49 واحد مسكونی پرای پزشكان متأهل، مركز تصویربرداری تخصصی قلب و عروق، مركز خدمات و مراقبت‌‌های دارویی، مركز گسترش درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، كتابخانه دیجیتال و مركز برگزاری امتحانات و پژوهشكده قلب و عروق ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح نخستین مركز تخصصی مراقبت‌های دارویی بیماران قلب و عروق در تهران
سلامت نیوز:11مركز تخصصی و فوق‌تخصصی قلب و عروق از جمله مركز تصویربرداری تخصصی و مركز خدمات و مراقبت‌های دارویی این بیماران صبح امروز با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان فوق تخصصی و آموزشی قلب شهید رجایی تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فارس، در مراسم افتتاح این مراكز كه صبح امروز با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و معاونان وزیر بهداشت برگزار شد. ساختمان‌ اسكان پزشكان مركز قلب و عروق مركز شهید رجایی شامل 49 واحد مسكونی پرای پزشكان متأهل، مركز تصویربرداری تخصصی قلب و عروق، مركز خدمات و مراقبت‌‌های دارویی، مركز گسترش درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، كتابخانه دیجیتال و مركز برگزاری امتحانات و پژوهشكده قلب و عروق ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، به تعدادی از نمایندگان مجلس و معاونان این وزارتخانه از بخش‌های نوتوانی و بازتوانی قلبی، آنژیوگرافی قلب كودكان، بخش اورژانس، بخش اكوكاردیوگرافی و همچنین سالن‌های اجتماعات و كنفرانس‌های علمی بازدید كرد.

در حاشیه مراسم فریدون نوحی، رئیس مركز آموزشی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی با اعلام این مطلب كه این مركز در فضایی با 11 هكتار تأسیس شده است، گفت: 65 هزار متر مربع از این مساحت به فضای سبز اختصاص داده شده و 65 هزار متر دیگر به زیربنا در این مركز اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینكه 623 تخت برای این بیمارستان مصوب شده است گفت: در حال حاضر 571 تخت فعال است كه این در حالی است كه از هزار و 770 نفر عضو تشكیلاتی كه مصوب شده تنها هزار و 514 نفر نیرو در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین با اشاره به اینكه 86 عضو هیئت علمی با تفكیك 13 استاد، 23 دانشیار و 51 استادیار در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، گفت: در این مركز 199 دستیار و فلوی در حال تحصیل هستند كه با حساب سرانگشتی به ازای هر 2 تخت یك پزشك در این مركز وجود دارد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید رجایی همچنین با اشاره به طرح‌های در دست اقدام این مركز گفت: یكی از مهمترین طرح‌هایی كه امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت و دولت و خیرین به نتیجه برسد احداث بیمارستان 300 تختخوابی قلب است كه به ما فرصت می‌دهد پذیرای تعداد بیشتری از بیماران باشیم و بتوانیم به آرامی بیمارستان فعلی را بازسازی كنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha