شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰

افرادی که خانه‌های به هم ریخته و آشفته دارند، نمی‌توانند شغل مناسب خود را بیابند و در ارتباطات اجتماعی‌شان موفق نیستند. نوع نگاهی که مردم به شما دارند می‌تواند بر جنبه‌های گوناگون زندگی‌ مانند نوع شغلی که می‌یابید یا روابط اجتماعی‌تان تاثیر بگذارد

5 دلیل برای مرتب کردن خانه
سلامت نیوز: به هم ریختگی گاهی زندگی را برای ساکنان یک خانه دشوار کرده و روی سلامت آنها تاثیر منفی می‌گذارد. به‌عنوان نمونه اگر این احساس را داشته باشید که آشپزخانه شما نامرتب است، ممکن است به مرور تمایل خود به انجام آشپزی را از دست بدهید و ترجیح دهید به جای پختن غذایی سالم در خانه، از بیرون غذای آماده سفارش دهید. موارد دیگر عبارتند از:





آشفتگی و استرس


پاکیزه نگه‌داشتن خانه میزان استرس‌های روزمره را پایین آورده و سبب افزایش سلامت و کیفیت کارها می‌شود اما وقتی آشفتگی به امری معمول در یک خانه بدل می‌شود، احساس ضعف، شکست و ناامیدی را افزایش می‌دهد.


آشفتگی و موفقیت


افرادی که خانه‌های به هم ریخته و آشفته دارند، نمی‌توانند شغل مناسب خود را بیابند و در ارتباطات اجتماعی‌شان موفق نیستند. نوع نگاهی که مردم به شما دارند می‌تواند بر جنبه‌های گوناگون زندگی‌ مانند نوع شغلی که می‌یابید یا روابط اجتماعی‌تان تاثیر بگذارد. اگر دفتر کار یا خانه یا حتی وب‌سایت شخصی شما منظم و مرتب نباشد، قضاوت مردم در مورد شما منفی خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در محیط‌های آشفته کار یا زندگی می‌کنند از نظر اطرافیان افراد هوشیار و حساب‌گری نیستند، در حالی که در واقعیت این‌طور نیست و اغلب ضریب هوشی مساوی با دیگران دارند.


آشفتگی و تناسب‌اندام


اگر خانه شما نامرتب باشد و همیشه انبوهی از وسایل روی غلتک تردمیل ریخته شده باشد، مسلما حوصله جمع کردن آنها و استفاده از تردمیل را نخواهید داشت. اگر اتاق شما همیشه مرتب باشد، تنها کافی است روی تردمیل بروید و دکمه start را فشار دهید و ورزش کنید اما در غیر این صورت کلی از وقت شما تنها صرف جابه‌جا کردن وسایل می‌شود و بعد از آن شاید حوصله ورزش نداشته باشید.


آشفتگی و آسم و آلرژی


گرد و غباری که روی کاغذهای باطله و روزنامه‌ها و وسایلی که یک گوشه ریخته شده‌اند، جمع می‌شود، می‌تواند محل مناسبی برای رشد و نمو و گسترش انواع هاگ‌ها، باکتری‌ها و میکرارگانیسم‌ها باشد که خود مسبب آسم و آلرژی در انسان هستند. همچنین گرد و غبار حاوی بسیاری آلاینده‌های سمی از جمله سرب و آفت‌کش‌ها است. لازم است هر چند وقت یکبار با کمک یک دستمال مرطوب یا جاروبرقی مناسب گرد و غبار و خاک فرش و کف زمین گرفته شود.


آشفتگی و روابط خانوادگی


اتاق خواب مانند یک پناهگاه امن به ویژه برای همسران است. در یک اتاق خواب نباید اثری از کامپیوتر، ظرف آشغال، اسباب‌بازی و لباس‌های کثیف باشد. در صورت مرتب بودن است که تعادل و هماهنگی برقرار شده و مهر و محبت بیشتری بین اعضای خانواده برقرار می‌شود.
منبع: ریدرزدایجست



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha