رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، گفت: متخصصین پوست صلاحیت تشخیص و درمان همه بیماری های پوست، مو و ناخن را داشته و قادر به انجام بسیاری از اعمال جراحی پوست و کاشت مو هستند.

جراحی پوست و کاشت مو در صلاحیت متخصصین پوست

سلامت نیوز:رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، گفت: متخصصین پوست صلاحیت تشخیص و درمان همه بیماری های پوست، مو و ناخن را داشته و قادر به انجام بسیاری از اعمال جراحی پوست و کاشت مو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد علی نیلفروش زاده با بیان اینکه امروزه با ابداع ابزار و تکنیک های مختلف و کاربردی همگام با تولید داروها و شناخت درمان های پیشرفته تر، انقلابی در تشخیص و درمان بیماری های مختلف در جهان بوجود آمده است، تاکید کرد: در این عرصه رشته تخصصی پوست و مو نیز بی نصیب نمانده و پیوسته همکارانمان در راستای درمان بیماران موفق و موثرتر عمل کرده اند.

وی افزود: ایجاد مقطع فلوشیپ رشته «کاسمتیک درماتولوژی» یکی از نویدهای امید بخشی است که رشته تخصصی پوست و مو را دچار پیشرفت روز افزون خواهد کرد، پیشرفتی که اهمیت توجه به این رشته تخصصی را بیشتر می کند.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادین دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تحقیقات ارزشمند در خصوص بهره گیری از فناوری سلول های بنیادین در درمان برخی مشکلات پوست و مو، گفت: همگام با کشورهای پیشرفته جهان مشغول پژوهش های نوید بخشی در این خصوص هستیم که در کنگره پیش روی به آن اشاره خواهد شد.

نیلفروش زاده توجه به رویکرد جراحی در رشته تخصصی پوست و مو در کمک به بیماران و رفع مشکلات آنان را جزء اهداف و افق های پیش روی انجمن دانست واظهار امیدواری  کرد  در این خصوص به جایگاه واقعی خود دست می یابیم.

وی افزود: برپایی اینگونه همایش ها اثبات کرده، دانش آموختگان و متخصصان این رشته همگام با همکاران بین المللی خود پیوسته در تلاش هستند با فراگیری تکنیک ها و روش های علمی و تخصصی پیشرفته و آکادمیک، نیاز بیماران و مراجعان را مرتفع سازند.

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران گفت: طبق قانون، متخصصین پوست صلاحیت تشخیص و درمان همه بیماری های پوست، مو و ناخن را داشته و بر اساس آموزش ها و دوره های طی شده پیرامون ساختار پوست، امراض و تظاهرات بالینی همچنین درمان آنها، دانش، تجربه و تسلط کافی داشته و قادر به انجام بسیاری از اعمال جراحی پوست، کاشت مو یا بهره گیری از پروسیجرهای مختلف جوان سازی، بهبود ظاهر، زیبایی و رفع مشکلات، همچنین استفاده از لیزرها و دستگاه های گوناگون برای اهداف درمانی و زیبایی هستند.

وی افزود: در کنگره شانزدهم سعی کرده ایم همانند همیشه در کنار سخنرانی های علمی و پژوهشی همکاران، کارگاه های عملی و پروسیجرهای جدید در راستای اهداف تخصصی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد، برپایی اعمال جراحی زنده از راه دور نیز در همین راستا است.

نیلفروش زاده یادآور شد: حمایت همه جانبه از دستیاران تخصصی نیز هدفی مهم و قاطع است تا بدین ترتیب درخشش آینده رشته تخصصی پوست و مو را تضمین کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha