مدیر کل زندان های استان یزد موضوع کم‌تحرکی را تهدیدی برای سلامت مددجویان در جامعه زندان برشمرد و در ادامه ترویج ورزش در میان این قشر را در راستای وظیفه اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها دانست.

کم‌تحرکی، تهدیدی برای سلامت مددجویان زندان‌ها

سلامت نیوز:مدیر کل زندان های استان یزد موضوع کم‌تحرکی را تهدیدی برای سلامت مددجویان در جامعه زندان برشمرد و در ادامه ترویج ورزش در میان این قشر را در راستای وظیفه اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «رضا ذوالفعلی نژاد» در نشستی که با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه بین این دو دستگاه برگزار شد، گفت: رسالت و هدف سازمان زندان‌ها در کنار نگهداری از مددجویان، اصلاح و تربیت آنهاست تا پس از پایان دوران محکومیت بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشند.

وی اظهار کرد: ورزش از صدر اسلام مورد تاکید بوده و به عنوان یک امر اساسی در زندگی بشری نقش مهمی دارد.

این مسئول گفت: در جامعه زندان کم‌تحرکی تهدیدی برای سلامت مددجویان است و بر همین اساس برنامه‌های خوب ورزشی با همکاری برخی از هیات‌های ورزشی و حمایت اداره کل ورزش و جوانان در زندان‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل زندان‌های استان با تاکید بر توجه به سلامت جسم در کنار سلامت روح مددجویان، افزود: در آیین‌نامه سازمان زندان‌ها توجه بسیاری به امر ورزش در زندان‌ها شده و بدین منظور زیرساخت‌های مناسبی برای ورزش زندانیان فراهم شده و مسابقات متعددی در رشته‌های مختلف ویژه مددجویان، پرسنل وظیفه و کارکنان برگزار می‌شود که برای برگزاری با کیفیت‌تر این مسابقات، نیازمند همراهی و حمایت اداره ورزش و جوانان استان است.

ذوالفعلی نژاد افزود: در زندان‌ها تلاش شده تا ورزش به عنوان یک عادت و فرهنگ در برنامه روزانه مددجویان قرار گیرد چرا که ورزش در زندان‌ها نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیب و رفتارهای پرخطر دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در راستای تحقق اهداف دو سازمان، خدمت به جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثری برداریم.

«مسعود شریعتی» مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: ورزش عامل مهمی در تغییر رفتار در ناهنجاری‌های اجتماعی دارد و نقش ورزش در بروز شخصیت اجتماعی، احترام بر قوانین اجتماعی، بروز استعدادهای اجتماعی، توانایی برقراری روابط اجتماعی و کاهش معضلات غیرقابل انکار است.

وی  توجه به ورزش زندانیان را به نوعی توسعه ورزش همگانی دانست و گفت: همگانی کردن ورزش و نهادینه شدن آن در بین مددجویان ، تاثیر مستقیم در کاهش هزینههای درمانی زندان‌ها خواهد داشت.

این مسئول افزود: در جامعه نیز اگر بتوانیم ورزش را در بین عموم مردم به فرهنگ تبدیل کنیم، قطعاً هزینه‌های کشور در خصوص درمان کمتر خواهد شد.

شریعتی گفت: دولت برای حضور حداکثری مردم در ورزش های همگانی تلاش کرده است و امیدواریم با کمک سایر دستگاهها نظیر سازمان زندانها، در توسعه و همگانی کردن ورزش بین اقشار مختلف جامعه قدمهای مثبت و موثری برداریم.

گفتنی است؛ در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل زندان‌های استان امضاء شد و طرفین بر گسترش همکاری‌ها بین یکدیگر تاکید کردند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha