بیش از نیمی از افراد بالای 30 سال، این باكتری را در بدن خود دارند و با به هم خوردن میزان اسید معده به علت فعالیت‌های این باكتری، دیواره‌ی معده زخم می‌شود.

استفاده بیش از حد قرص‌های ضد التهاب و آسپرین از علل ایجاد زخم معده است
سلامت نیوز:یك متخصص گوارش اظهار كرد: یكی از علل زخم معده، استفاده بیش از حد قرص‌های ضد التهاب یا حتی آسپرین است كه باعث به هم خوردن و آسیب دیدن بافت معده می‌شود.

دكتر زهرا حیدریان در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد علوم پزشكی ایران، گفت: زخم معده باید بر اساس تشخیص پزشك مبنی بر باكتریایی بودن آن درمان شود. اگرچه برخی پزشكان داشتن استرس، مصرف قهوه و غذاهای حاوی ادویه را عامل ابتلای مردم به زخم معده می‌دانند ولی عمده‌ترین علت ابتلا به زخم معده، نوعی باكتری موسوم به هلیكوباكتر است.

وی افزود: بیش از نیمی از افراد بالای 30 سال، این باكتری را در بدن خود دارند و با به هم خوردن میزان اسید معده به علت فعالیت‌های این باكتری، دیواره‌ی معده زخم می‌شود.

دكتر حیدریان تاكید كرد: اولین كاری كه این دسته از افراد مبتلا به زخم معده باید انجام دهند، آزمایش‌های مختلف است كه نشان دهد آیا این باكتری‌ها در بدن فرد فعال هستند یا نه، در صورت اثبات وجود این باكتری می‌توان با تركیبی مناسب از آنتی بیوتیك‌ها، آن را از بین برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha