يك متخصص گوارش:

استفاده بيش از حد قرص‌هاي ضد التهاب و آسپرين از علل ايجاد زخم معده است

۱۳۸۹/۰۶/۰۶ - ۱۳:۰۸ - کد خبر: 20251
استفاده بيش از حد قرص‌هاي ضد التهاب و آسپرين از علل ايجاد زخم معده است
سلامت نیوز:يك متخصص گوارش اظهار كرد: يكي از علل زخم معده، استفاده بيش از حد قرص‌هاي ضد التهاب يا حتي آسپرين است كه باعث به هم خوردن و آسيب ديدن بافت معده مي‌شود.

دكتر زهرا حيدريان در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) واحد علوم پزشكي ايران، گفت: زخم معده بايد بر اساس تشخيص پزشك مبني بر باكتريايي بودن آن درمان شود. اگرچه برخي پزشكان داشتن استرس، مصرف قهوه و غذاهاي حاوي ادويه را عامل ابتلاي مردم به زخم معده مي‌دانند ولي عمده‌ترين علت ابتلا به زخم معده، نوعي باكتري موسوم به هليكوباكتر است.

وي افزود: بيش از نيمي از افراد بالاي 30 سال، اين باكتري را در بدن خود دارند و با به هم خوردن ميزان اسيد معده به علت فعاليت‌هاي اين باكتري، ديواره‌ي معده زخم مي‌شود.

دكتر حيدريان تاكيد كرد: اولين كاري كه اين دسته از افراد مبتلا به زخم معده بايد انجام دهند، آزمايش‌هاي مختلف است كه نشان دهد آيا اين باكتري‌ها در بدن فرد فعال هستند يا نه، در صورت اثبات وجود اين باكتري مي‌توان با تركيبي مناسب از آنتي بيوتيك‌ها، آن را از بين برد.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
1.39079s, 18q