مراقبت‌های جدی در مورد بیماری‌های عفونی در مرزهای كشور برقرار است و تا كنون انتقال بیماری عفونی به مرزهای شرقی كشور نداشته‌ایم.

تاكنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در كشور گزارش نشده است
سلامت نیوز: وزیر بهداشت در رابطه با بیماری‌هایی كه مرزهای شرقی كشور را به دنبال بروز سیل در پاكستان تهدید می‌كنند، گفت: مراقبت‌های جدی در مورد بیماری‌های عفونی در مرزهای كشور برقرار است و تا كنون انتقال بیماری عفونی به مرزهای شرقی كشور نداشته‌ایم.
دكتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه افتتاح مراكز جدید تشخیصی درمانی مركز قلب و عروق شهید رجایی، گفت: سیاست گذاری در مورد اعتبارات مربوط به درمان كه در حال حاضر به بیمه‌ها داده می‌شود یا باید به طور كامل به وزارت بهداشت داده شود و یا تخصیص‌های بیمه‌ای به طور كامل به وزارت بهداشت داده شود. .
وی در رابطه با نقش تحرك و شیوه صحیح زندگی در كاهش بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی ادامه داد: تحقیقی در كشور سوئد نشان داده كه افزایش تحرك حتی به میزان 30 دقیقه پیاده روی در روز میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را به نصف كاهش می‌دهد.
 وی افزود: 5/19 درصد مرگ‌های كشور به دلیل سكته قلبی است همچنین 3/9 درصد مرگ‌های ناشی از بیماریها نیز به علت سكته مغزی است. به گفته وزیر بهداشت، 1/3 درصد مرگ‌های ناشی از بیماریها نیز به دلیل فشار خون بالاست. در مجموع تاكید می‌شود روش زندگی صحیح و تغذیه مناسب و همچنین افزایش تحرك در كاهش مرگ و میرهای ناشی از بیماریهای قلب و عروقی نقش جدی دارند.
ساماندهی بخش گردشگری سلامت تحت نظر كمیته‌ای در وزارت بهداشت وی در رابطه با اقدامات انجام شده در زمینه توریسم درمانی در كشور گفت:‌ مركز قلب و عروق شهید رجایی از نظر فضای فیزیكی برای پذیرش گردشگران سلامت آمادگی‌های لازم را دارد از طرف دیگر كیفیت خدمات ارائه شده در این مركز نیز بسیار بالاست.
 در مجموع بخش گردشگری سلامت تحت نظر كمیته‌ای در وزارت بهداشت در حال ساماندهی شدن است در این زمینه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر بخشها از جمله بخش خصوصی تعاملات لازم در حال انجام است. فصل جدیدی از پزشك خانواده باز شده است .
وی در رابطه با چگونگی پرداخت حقوق پزشكان خانواده نیز گفت: متاسفانه تا به امروز این پزشكان حقوق خود را به موقع دریافت نكرده‌اند اما این نوید را می‌دهم كه فصل جدیدی از پزشك خانواده را با همكاری وزارت رفاه باز كرده‌ایم. پرداخت حقوق پزشكان خانواده بر عهده وزارت رفاه است، وزارت رفاه نیز در این زمینه با ما همراه است. در حال حاضر وزارت رفاه در این زمینه نیازی به فشار ندارد و وزیر رفاه برای افزایش انگیزه پزشكان و ماندگاری آنها با ما همفكر است. در مجموع باید پرداخت حقوق پزشكان خانواده به روز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha