بر اساس آیین‌نامه جدید انجمن های پزشكی، داروهای جدید را برای ورود به فهرست دارویی كشور پیشنهاد می‌كنند و این شورا درباره آن تصمیم می‌گیرد. البته هنوز تعدادی دارو از قبل در نوبت بررسی در این شورا هستند كه تعدادشان زیاد نیست.

آیین‌نامه و تركیب اعضای شورای تدوین داروی كشور تغییر كرد
سلامت نیوز:معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: آیین نامه و تركیب اعضای شورای تدوین فهرست ملی داروی ایران تغییر كرد.

احمد شیبانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: در دوره جدید فعالیت وزارت بهداشت تركیب شورای تدوین داروی كشور( فارماكوپه ملی ایران) تغییر كرد به طوری كه از این پس وزیر بهداشت، رئیس این شوراست، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت نایب رئیس شورای فارماكوپه ایران است، مدیر كل داروی وزارت بهداشت، دبیر این شوراست و تعدادی دیگر از مسئولان وزارت بهداشت كه آنها هم متخصص هستند، عضو این شورا هستند.

وی ادامه داد: از این پس شورای فارماكوپه ایرات بر اساس آیین نامه و دستور العمل جدید كه تنظیم كرده و با تركیب جدید درباره داروهایی كه باید وارد فهرست دارویی كشور بشود یا از این فهرست خارج شود، تصمیم می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید انجمن های پزشكی، داروهای جدید را برای ورود به فهرست دارویی كشور پیشنهاد می‌كنند و این شورا درباره آن تصمیم می‌گیرد. البته هنوز تعدادی دارو از قبل در نوبت بررسی در این شورا هستند كه تعدادشان زیاد نیست.

شیبانی افزود: ما نمی‌توانیم از علم و دانش روز عقب بمانیم و باید داروهایی تازه ای كه در دنیا استفاده می‌شوند و اثربخشی درمانی آنها تأیید شده است در كشور ما نیز مورد استفاده قرار گیرند اما شورای تدوین فهرست دارویی كشور بعد از پیشنهاد یك داروی جدید موضوع را با حضور اعضای جدید خود بررسی می‌كند و اگر لازم باشد مطالعات بالینی داروهای جدید هم دوباره در كشور انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت درباره فعالیت مراكز داروهای تك نسخه ای در كشور نیز گفت: دستور العمل جدید مراكز داروهای تك نسخه‌ای نیز در وزارت بهداشت در حال تدوین است اما تا زمانی كه این دستورالعمل تصویب شود، این مراكز به شكل سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند فقط ما سعی می‌كنیم بر فعالیت آنها بیشتر نظارت كنیم و آنها را مدیریت و منظم كنیم.

به گزارش فارس، مراكز تك نسخه ای دارو، مراكزی هستند كه داروهای خارج از فهرست دارویی كشور را كه از سوی برخی پزشكان تجویز می شود را برای بیماران از خارج وارد می‌كنند و در اختیار بیماران قرار می‌دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha