دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 202543

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع‌ آب کشور از بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، خبر داد و گفت: نسبت به سال قبل تراز دریاچه ارومیه ۳۲ درصد مثبت اعلام شده است.

خبرهای خوب از دریاچه ارومیه

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت مدیریت منابع‌ آب کشور از بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، خبر داد و گفت: نسبت به سال قبل تراز دریاچه ارومیه ۳۲ درصد مثبت اعلام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد حاج‌رسولی‌ها  با اشاره به اقدامات صورت گرفته، برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر، برنامه‌ریزی‌های متعددی برای بهبود وضعیت این دریاچه در نظر گرفته‌ایم که تا حد زیادی مثمرثمر واقع شده است.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی‌های کشور، عنوان کرد: بر اساس آمار میزان بارش‌های کشور با ۵۲ میلی‌متر نسبت به میانگین بلندمدت ۲۹ درصد کاهش داشته است که این مسئله نشان از افزایش بحران آبی کشور دارد.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه علاوه بر کاهش آب‌های سطحی با کاهش آب‌های زیرزمینی نیز در کشور مواجه هستیم، گفت: نقشه راه آب کشور محورهای متعددی را برای رسیدگی به این مسئله در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه خاطرنشان کرد: از تاریخ اول فروردین‌ماه سال ۱۳۹۰ تاکنون ۵۰ سد افتتاح و یا آبگیری شده که این در شرایطی است که در برنامه پنجم توسعه تنها ۳۶ سد افتتاح شده بود.

وی با اشاره به فرونشست زمین و جایگزینی پساب به ویژه در استان تهران گفت: این مسئله موضوعی است که می‌توان با یک مدیریت خوب آن را کنترل کرد. در همین راستا نیز برنامه‌ریزی‌های متعددی برای این مسئله در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha